Nieuws:

Na grote software upgrade gaat komende tijd nog wel e.e.a. wijzigen in de layout. Uw mening is meer dan welkom in het betreffende forumonderdeel  Forum perikelen. Verder staat alles wat op een laag pitje. de Surinaamse manier zeg maar, vanwege vakantie(weer)

Hoofdmenu

Owh.. sh*t!

Gestart door Vitayalin, juli, 24,2008, 19:51:39

Vorige topic - Volgende topic

illustrator

Een burgerarrest is toegestaan wanneer je iemand op heterdaad betrapt bij een misdaad. Het doel van die aanhouding is dat je wacht tot de politie arriveert. Daarbij is een bepaalde mate van dwang en geweld toegestaan. Maar dat moet wel in verhouding staan tot het vergrijp.

Vuistregel: hoe erger het vergrijp, hoe hardhandiger ingegrepen mag worden. Dat verschilt dus per geval. Roozemond denkt dat de toerist die in Amsterdam hielp, zich geen zorgen hoeft te maken. In zijn vijftien jaar als strafrechtadvocaat heeft hij een paar van dit soort zaken gehad. Roozemond: "De rechter vond nooit dat de aanhouding te hardhandig verliep."

Maar als je iemand onnodig hard aanpakt, ben je daar in beginsel strafrechtelijk aansprakelijk voor, vertelt advocaat Robbert Jonk. Hij zegt dat het in de praktijk niet vaak voorkomt. "Je moet wel overduidelijk te ver gaan wil het Openbaar Ministerie overgaan tot vervolging."

Dus je moet eerst aan de dader vragen wat hij heeft misdaan en afhankelijk van de daad mag je mhem een poot uitdraaien of over z'n  bol strijken....sukkels
Het leven wordt voorwaarts geleefd,
maar achterwaarts begrepen.

Vitayalin

Een Oekraïner die 2 Amerikanen, een Belg, Pool en Nederlandse neerstak pootje gehaakt door een Brit.
Man man tlijkt Amsterdam wel...  Oh wacht...

Edouard Bracame

Bommen op Amsterdam , probleem.opgelost  :klap
Let the good times roll

illustrator

Vreemd verhaal.
Mijn broer stuurde mij in 2020 vanuit het ziekenhuis een messengerbericht.
Hij beschreef zijn snel verslechterende conditie, hij lag op de IC met corona en nam eigenlijk afscheid.
Een dag daarna overleed hij.
Zijn laatste bericht heb in altijd op mijn mobiel laten staan en is ook blijven staan toen ik een jaar geleden een nieuwe mobiel had aangeschaft.
Deze week ontdekte ik opeens dat het bericht was verwijderd...
O,ja de reden stond er ook bij...het bericht bevatte haatdragende inhoud.. :zwijg  :zwijg  :zwijg

Vitayalin

illustrator

Jammer, een unieke man overleden.
Jonnie boer, recht voor z'n raap en een hele aardige vent. :crossy

Vitayalin

Zag er al meer berichten over dan van de paus. Kan me niet voorstellen dat al die mensen zoveel wilden betalen voor wat eten.
Sluiting van Domino vond ik veel erger indertijd. Had de lekkerste friet van Zwolle.

illustrator

Citaat van: Vitayalin op april, 25,2025, 11:10:03Zag er al meer berichten over dan van de paus. Kan me niet voorstellen dat al die mensen zoveel wilden betalen voor wat eten.
Sluiting van Domino vond ik veel erger indertijd. Had de lekkerste friet van Zwolle.
Een aantal snobs vonden het vooral belangrijk om te vertellen dat ze bij de Librije hadden gegeten...
Dat moet je Jonnie niet kwalijk nemen.
Hij besteedde ongelofelijk veel aandacht en energie aan zijn keuken.
Voor veel ingrediënten ging hij zelf op pad en veel kwam zo uit de natuur of werd bij bevriende boeren opgekweekt. Vaak kwam hij ( op z'n  motor) ook in ons dorp bij slager Broekhuizen (een begrip).
Er liepen op diverse weilanden aparte rasrunderen en varkens van hem rond.
In Giethoorn ging hij met een vriend op de paling en zoetwaterkreeft vissen om daarmee bijzondere gerechten te maken dus het mag best wel iets duurder zijn met zoveel werk daaraan.

Vitayalin

Ha ja wat je zegt. Die vriendin van Rini had ook een voorgerechtje gepost. Een ei met kwak saus en wat onduidelijke snippers. Geef toe, thuis pel ik een eitje en meer dan een lepeltje komt er niet bij  :popcorn:

Edouard Bracame

Vriendin van rini ???
Let the good times roll

Vitayalin

Claudia de Breij