Nieuws:

Na grote software upgrade gaat komende tijd nog wel e.e.a. wijzigen in de layout. Uw mening is meer dan welkom in het betreffende forumonderdeel  Forum perikelen. Verder staat alles wat op een laag pitje. de Surinaamse manier zeg maar, vanwege vakantie(weer)

Hoofdmenu

Mapsource

Gestart door Borrelnoot, november, 06,2008, 11:24:35

Vorige topic - Volgende topic

frans

We kunnen vanaf heden voor al onze Mapsourcevragen terecht bij  Bokito  :yeah:

Borrelnoot

Het komt regelmatig voor dat Garmin rijders een verschillende route rijden met dezelfde verstrekte route.

CiteerVoorkeuren:
De functie opent een venster met meerdere
tabbladen waarin je de voorkeuren voor de
routeweergave en routeberekening kunt
aangeven.

Het tabblad "Routebepaling"
Waarin je voorkeuren voor bepaald soort
wegen aangeeft en welke soort wegen moet
worden vermeden.
Het is belangrijk dat je hier bij "Routestijl"
kiest voor "Automatische routebepaling
gebruiken". Als je kiest voor "Directe routes
gebruiken" dan trekt het programma rechte
lijnen tussen de waypoints en gaat je route
niet over de weg.
Het venster "Voorkeuren" tabblad "Routebepaling"
Als je routes uitwisselt met anderen, dan is
het belangrijk dat degene die jouw route wil
gebruiken delfde voorkeuren voor het
berekenen van de route gebruikt in het
tabblad "Routebepaling". Anders kan het zijn
dat je over dezelfde waypoints twee
verschillende routes krijgt.                                             

frans

Voor wie gemakzuchtig is, kan ook onroute bestellen, in combinatie met mapsource een stilaan volwassen aan het worden hebbeding.

http://www.onroute.nl/

Ik heb nog de oude versie, die goed werkt, maar waar nog een té grote input van de gebruiker is vereist (niet echt gebruiksvriendelijk, zeker in combinatie met mapsource).

Ik wacht tot alle bugs eruit zijn en het nog gebruiksvriendelijker wordt om een nieuwe versie aan te schaffen.

Voorlopig doe ik het nog met de originele versie en lig er wat mee te klooien - als je toch thuis zit weet je ineens wat doen...

Vitayalin

Ben de naam al vaker tegen gekomen maar wat het nu anders maakt dan mapsource geen idee nog.
Ik loop op een paar punten steeds weer vast met mapsources, eerst daar maar eens doorheen geraken.

guzzi vero

Koos, als de Mapsource op je laptop staat breng deze dan mee op de programmavergadering. Kunnen we gelijk wat vragen voor je oplossen als je wil. Stat ie niet op je laptop wil ik gerust de mijne meebrengen om zo jullie prangende vragen trachten op te lossen.

Oh ja, gefeliciteerd met de aankoop van jullie Zumo.
keep on smiling. even to the assholes out there. Where?

Vitayalin

ja dank je.
mapsource staat al een 2 jaar op de klaptop, nu de nieuwste versie dus.
Zal die meebrengen.

Vitayalin

om een route te verleggen moet je op het teken met dat pijltje klikken maar de route lijn is niet in beweging te krijgen.
Heb de ingevoerde route (Vlaanderenrit ook eerst laten herberekenen.

De route gaat bij de tweede afslag al anders dan de oorspronkelijke versie maar hoe nu dit aan te passen is dus de vraag.
de gebruiksaanwijzing als hierboven vermeld spreekt van die knop met de pijl aan klikken en slepen maar.
Nou forget it. geen beweging in te krijgen.

CiteerActiveer de selectie-tool door op de knop     te klikken in de werkbalk.
Klik daarna in de kaart op het deel van de route dat je over een andere weg wilt laten gaan.
Er verschijnen nu zwarte lijnen van het begin- en het eindpunt naar het punt in de route wat je hebt
aangeklikt.

enige wat er gebeurd is dat er rechthoeken getrokken worden die weer verdwijnen bij het loslaten.

guzzi vero

Koos, open eens je Mapsource en kijk eens welke software versie je hebt(16.3.7 of 16.14.1.0): help, about mapsource, er opent zich dan een venster en daar zie je al onmiddellijk onder de tietel Mapsource welke versie er geInstalleerd is.
Elke versie hoger dan 16.3.7 (dus bv 16.14.1.0) werkt slecht of je moet met een mega RAM geheugen zitten en een dubbele core processor. Ik had ook de nieuwe update geInstalleerd en ja hoor, landkaarten zien er beter uit maar kon dus voor geen meter de route selecteren om te verslepen. Contact opgenomen met Mapsource in de UK en die onderkennen het probleem nu. Heb kweet niet hoeveel screenshots naar ze doorgestuurd om aan te duiden dat hun software niet goed werkt. Op de ene schaal zie je een weg die je wil gebruiken en op een andere schaal is die gewoon weg. Alles werd mooe doorgespeeld naar de softwarejongens in de States maar die laten niet van zich horen. Zal wel "opgelost" zijn met een nieuwe release zeker.
Dus indien je versie 16.14.1.0 hebt moet je deze eraf gooien en 16.3.7 terug installeren. Indien je de versie via een update had kan je via je restore opje pc terug naar het oorspronkelijke gaan. Indien niet ben je verplicht Mapsource terug te installeren.

Juist om te voorkomen dat er anders berekend wordt heb ik veel te veel via punten in de route gestoken (in mijn versie gooi ik er die normaal geizen uit anders blijft die vrouw in mijn oor tateren). Bij mij staat steeds de korste route ingesteld. Stel dit in je properties ook zo in en laat hem dan ook herbereken.Mede ook om de route via de gpx file naar een tomtom bestand te kunnen overzetten (via Tyre). Probleem met de tomtom bestanden is dan weer dat ze max 48 via punten toestaan. Dus het wordt weer klooien.

Vitayalin

6.14.1
van de week net geupdated.

de versie die er op stond was al enkele jaren oud, kon ik ook geen recente routes meer mee openen.

Vitayalin

De installatie van de dvd loopt nu op m'n computer.
Gelijk eens zien welke versie het is en hoe het werkt onder Linux.

edit:
versie 6.11.6 is het en kan de route niet openen vanwege te oud.
vraag me af hou oud het kaartmateriaal dan wel is wat er bij zit  :zwijg

zie op de site ook geen downloads van voorgaande versies, nog wat verder zoeken dan naar 6.13

Jij hebt het over 16 waar ik 6 lees  :undecided:

http://www8.garmin.com/support/mappingsw.jsp
alleen ouder(6.11.5) of de nieuwste (6.14)

Vitayalin

een stuk route gezet met die oude versie. en lukt het ook niet om naar een andere weg te slepen.
Doe waarschijnlijk toch nog iets niet goed of verkeerde instelling van het programma oid.

guzzi vero

lapsus van mij moet inderdad 6.13.7 zijn. Deze kan je http://www.gpsinformation.org/perry/msource/ op deze site downloaden  :voila

Vitayalin

http://www.gps-info.nl/blog/2008/10/16/city-navigator-nt-2009/

CiteerOpvallend nieuwtje aan de update dvd is dat mapsource automatisch naar versie 6.14.0.1 word geupdate. Nadeel is dat deze visuelere versie minder snel werkt.
Downgraden naar 6.13.7 kan niet meer.

Blijkbaar een bekend iets dat het dan wat trager werkt.