Nieuws:

Na grote software upgrade gaat komende tijd nog wel e.e.a. wijzigen in de layout. Uw mening is meer dan welkom in het betreffende forumonderdeel  Forum perikelen. Verder staat alles wat op een laag pitje. de Surinaamse manier zeg maar, vanwege vakantie(weer)

Hoofdmenu

Mapsource

Gestart door Borrelnoot, november, 06,2008, 11:24:35

Vorige topic - Volgende topic

Vitayalin

Citaat van: illustrator op oktober, 11,2012, 09:36:44
Citaat van: guzzi vero op november, 09,2008, 13:57:22
Koos, open eens je Mapsource en kijk eens welke software versie je hebt(16.3.7 of 16.14.1.0): help, about mapsource, er opent zich dan een venster en daar zie je al onmiddellijk onder de tietel Mapsource welke versie er geInstalleerd is.
Elke versie hoger dan 16.3.7 (dus bv 16.14.1.0) werkt slecht of je moet met een mega RAM geheugen zitten en een dubbele core processor. Ik had ook de nieuwe update geInstalleerd en ja hoor, landkaarten zien er beter uit maar kon dus voor geen meter de route selecteren om te verslepen. Contact opgenomen met Mapsource in de UK en die onderkennen het probleem nu. Heb kweet niet hoeveel screenshots naar ze doorgestuurd om aan te duiden dat hun software niet goed werkt. Op de ene schaal zie je een weg die je wil gebruiken en op een andere schaal is die gewoon weg. Alles werd mooe doorgespeeld naar de softwarejongens in de States maar die laten niet van zich horen. Zal wel "opgelost" zijn met een nieuwe release zeker.
Dus indien je versie 16.14.1.0 hebt moet je deze eraf gooien en 16.3.7 terug installeren. Indien je de versie via een update had kan je via je restore opje pc terug naar het oorspronkelijke gaan. Indien niet ben je verplicht Mapsource terug te installeren.

Juist om te voorkomen dat er anders berekend wordt heb ik veel te veel via punten in de route gestoken (in mijn versie gooi ik er die normaal geizen uit anders blijft die vrouw in mijn oor tateren). Bij mij staat steeds de korste route ingesteld. Stel dit in je properties ook zo in en laat hem dan ook herbereken.Mede ook om de route via de gpx file naar een tomtom bestand te kunnen overzetten (via Tyre). Probleem met de tomtom bestanden is dan weer dat ze max 48 via punten toestaan. Dus het wordt weer klooien.

Makkelijk he die Garmin....... :stupid :stupid :stupid :stupid :stupid :stupid

:grin:

Zonder mapsource hoef je je daar ook geheel niet in te verdiepen toch?
Overigens zijn ze overgestapt op basecamp welke doorontwikkeld wordt.
Overigens gaat het over het probleem tomtom om rekening mee te houden met uitzetten.
Wat ik dus niet doe want tzijn altijd Garmins die de route in willen laden.
Daarbij moet een TT bezitter dat zelf ook maar kunnen  :tong

TBBW

Op aanraden van Koos gisteren een poging tot versie 2014.20 =  gelukt op Zumo niet op pc? Dus vandaag nog eens proberen = gelukt op pc en Zumo en als extra aangeklikt Voices dus rij ik vanaf morgen op zijn Afrikaans ben benieuwd, zat verder ook een update bij voor Garmin Express en voor de Nuvi lifetime ....dus ik ben wachtende op de bestanden voor de Vlaanderen rit!
de reis is het doel van de reis.

Vitayalin

standaard zet hij het alleen op de zumo inderdaad.
Raar dat je niet gelijk de keuze krijgt.

TBBW

staat alles "gelijk" zowel pc als Zumo, werkt alweer prima en verder gelachen met het Afrikaans: "Invoegen op de verkeerscirkel en neem tweede uitgang" Ga zondag ook zo rijden naar het familiefeest :-)
de reis is het doel van de reis.

Vitayalin

Vitayalin

Maar even gepikt om later nog eens terug te kunnen vinden.

Citeerguzzi vero, on 08 Oct 2013 - 09:13, said:

Mapsource wordt  door Garmin niet meer ondersteund. Maw er zijn geen verdere ontwikkelingen meer. De laatst stabiele versie was 6.15.7 (latere hebben een probleem met dubbele lijnen) die je nog steeds via Perry kan downloaden. Basecamp is de opvolger. Als je nieuw bent in dit wereldje dan gelijk met Basecamp beginnen. Er zijn genoeg video's op youtube om er mee leren om te gaan. En eens gewend werkt het net zo prettig (enkel de zoek optie is ingewikkelder en vraagt wat doordachtheid). Naar wat ik lees zijn er toch genoeg positieve ervaringen met Apple en Basecamp daar wat dit voor Mapsource (RoadTrip voor Mac) - zeker in het begin - een ander verhaal was/is. Het enige storende is het kleine puntje van de via punten tov de vlagjes in Mapsource. Gelukkig kan je op de site van JaVaWa aangepaste via punten downloaden zodat je deze in Basecamp kan gebruiken. Werkt voortreffelijk.

Routes worden nooit aangeleverd in Mapsource zoals je schrijft. Of .gdb of .gpx extentie waar .gpx eigenlijk de universele extensie standaard is en door Garmin ook zo gebruikt wordt vanaf de komst van de Zumo reeks. Bij de oudere Garmins, zeg maar de Street Pilot reeks, werd intern in het toestel de gdb automatisch omgezet naar een gpx file.

Snap ook je opmerking over het omzetten van routes niet echt. Of je nu in Basecamp of in Mapsource werkt is het steeds de gulden regel bij het inladen van een nieuwe route, dupliceren, herberekenen, originele route aanpassen en dan de gedupliceerde er af gooien. Hoeveel aanpassingen je zal moeten maken hangt af van je instellingen (snelste, kortste, te vermijden enz...) Het prettige aan Basecamp is dan weer dat je kan aangeven of de via punten of waypoints dienen afgeroepen te worden door Truus of niet. Scheelt weer wat gebrabbel in je helm (werkt enkel vanaf de Zumo reeks, dus niet met de SP's die blijft ze afroepen).

Basecamp voor Mac:  http://www.gawisp.com/perry/macintosh/

JaVaWa en de Mac: http://www.javawa.nl/macsoftware.html

JaVaWa en via punten aanpassen: http://www.javawa.nl/viatoestel.html

rik151

Erg handig voor op mijn Apple. Moet eerst nog een garmin kopen, TT werkt niet goed hiermee.

illustrator

TT+TYRE=simpel en eenvoudig.
Zelfs die saaie Garmin/ANWB/MOTO73-eikel geeft toe dat het toch wel erg makkelijk gaat met TYRE.
garmin mapsource instructie deel4b
Zelfs hele cursussen bij Waypoint of op een DVD's om te leren hoe je met je Garmin moet omgaan....... :stupid :stupid :stupid :stupid
Het leven wordt voorwaarts geleefd,
maar achterwaarts begrepen.

Vitayalin

Heb het ooit eens gedownload en een mailwisseling met die maker omdat het niet geïnstalleerd raakte onder wine.
Daarna niets meer mee gedaan. Zie nog wel regelmatig een nieuwsbericht in m'n mailbox dat je verlengingen kunt aanschafffen, tis betaald blijkbaar tegenwoordig.
Maar ja ben het niet nodig en mapsource en Basecamp zijn gratis.

Vitayalin

Vitayalin

Veloce

Er is nog steeds niks mis met Mapsource, en moeilijk is het ook niet (of je moet heel dom zijn  :pret) het maar net wat je gewend ben.
Het is jammer dat het niet meer ondersteund wordt.

Ik gebruik het nog steeds... Mapsource bedoel ik, Basecamp werkt praktisch hetzelfde maar mijn oude Zumo 550 kan beter overweg met het oude Mapsource

Vitayalin

Ik had het pas nodig omdat onroute kaarten overzetten naar de Zumo niet lukte met Basecamp.
Was ie uren bezig en stond het er steeds gedeeltelijk op met rechte lijnen als gevolg.
Op gps forum de tip gekregen het met Mapsource te doen en dat ging gelijk.

Francois

Nog altijd niks mis met Mapsource.  Ik gebruik het nog steeds, naast en in combinatie met Mra, Mydrive, Routeyou, Kurviger en andere.
Basecamp heb ik mij nooit in verdiept en vind ik hopeloos ongebruiksvriendelijk, maar dat zal wel aan mij liggen.
Geldt immers voor iedere app die je niet onder de knie hebt en/of regelmatig gebruikt.
Gewoon gebruiken waar je je het best bij voelt....