Nieuws:

Na grote software upgrade gaat komende tijd nog wel e.e.a. wijzigen in de layout. Uw mening is meer dan welkom in het betreffende forumonderdeel  Forum perikelen. Verder staat alles wat op een laag pitje. de Surinaamse manier zeg maar, vanwege vakantie(weer)

Hoofdmenu

Zumo 660

Gestart door Vitayalin, maart, 09,2009, 17:01:15

Vorige topic - Volgende topic

Vitayalin

Even wat hoofdpunten verzamelen uit een lang topic op gps.nl

Shortlist van tot heden ontdekte verschillen met de zumo 550

* Customizable display (naar eigen wens aanpasbaar)
* Breed scherm
* A2DP stereo (!) bluetooth
* Lane assist
* Micro SSD kaart
- nuvi design
- grote aanraakknoppen op scherm (dus geen hardwareknoppen zoals nu meer)
- ingebouwde speaker (vast geen gewone audio uitgang meer)
- Stereo Bluetooth
- aanpasbaar aanraakscherm (velden aanpassen??)
- Routes van Google Maps en MapQuest websites (kan nu ook al)
- Route preview in snel/kort/direct
- 3D met rijbaan assistentie en kruisingsoverzocht en wegaanduidingen (borden)
- 3D gebouwen (indien de info aanwezig is)

Vitayalin

een reactie:

CiteerIk heb 'm op de motorbeurs heel veel in handen gehad (zo'n 12 uur in totaal Smile ). Indruk: geen vervanger van de 550, maar een zusje. Geen hardware buttons en daardoor voor sommigen net iets minder handig op de motor (als je onder het rijden wilt zoomen). Wel inderdaad de datavelden te kiezen. En inderdaad, geen herbereken configuratie op de Waypoint 660.

Als je nu een Zumo 550 hebt: lekker houden (tenzij je AD2P bluetooth wilt of de datavelden wilt wijzigen, maar da's dan een vrij dure keuze). Heb je nu nog niks? Dan zijn de hardware knoppen en het formaat/uiterlijk de grootste verschillen.

CiteerAls ik zou moeten wedden welke van een val van 1.5 ~ 2 meter op straat het zou overleven, de 550 of de 660, zou ik zonder mijn ogen te knipperen voor de 550 gaan.

Al wel te bestellen maar nog niet uitgeleverd in Nederland.
Er zijn wat voordelen maar alles is nog niet helemaal duidelijk qua opties.
Wat ik er verder uit distilleer is dat wie nu wil kopen een 660 neemt maar wie nu een 550 bezit weinig reden heeft om over te stappen.

TBBW

de reis is het doel van de reis.

frans

Citaat van: Aladin op maart, 09,2009, 17:28:54
een reactie:

Al wel te bestellen maar nog niet uitgeleverd in Nederland.
Er zijn wat voordelen maar alles is nog niet helemaal duidelijk qua opties.
Wat ik er verder uit distilleer is dat wie nu wil kopen een 660 neemt maar wie nu een 550 bezit weinig reden heeft om over te stappen.

als je vele berichten mag geloven, dan is de zumo 660 technisch en softwarematig niet bepaald een klapper
nu weet ik wel dat internet als ongelukkig neveneffect heeft dat alleen de klagers erop komen en de tevreden gebruikers wegblijven, maar toch..., de lijst lijkt wel langer dan gewoonlijk
ook de zumo 550 kan niet bepaald op algemene bijval rekenen  - deze van mijn zoon had de geest al gegeven na een paar weken en omgeruild (wel na een flinke wachttijd)
deed me denken aan wat Guy gisteren zegde, dat hij zijn 2820 houdt dat zijn handen kraken, liever dan één van de nieuwe toestellen te kopen
zelfde opmerking voor mijn oude 278 - hopelijk gaat ie nog lang mee
en dat kan ik nu makkelijk zeggen, maar heb ook mijn portie ellende gehad met de 278 (2x kapotte accu) en ik weet dat Guy zijn 2820 ook terug naar het fabriek moest voor een softwareprobleem dat eigenlijk niet had mogen voorvallen.
ieder nieuw type lijkt bijna een achteruitgang tov de voorganger
men wil er gewoon teveel te snel in stoppen

Vitayalin

De concurrentie is hevig en vooral van de eenvoudige modellen voor de auto zijn de fabrikaten nauwelijks te tellen.
In Europa is de domdom nagenoeg de soortnaam geworden ipv een merk.

Meerdere malen gehoord over een haperende Zumo maar allemaal tijdens het eerste serieuze gebruik.
Lijkt me dan ook een hardwarefout in de printplaat, slechte serie is iets wat overal wel voorkomt bij electronica.
Minder is dat je steevast hoort dat je echt weken tot maanden kunt wachten en geen vervanging kunt krijgen.

Dus zoals BT zondag al zei, schaf iets dergelijks niet vlak voor je vakantie aan, ook al om het apparaat te leren kennen.

guzzi vero

Ja, ik kocht men 2820 net voor het naar Mandello gaan in 2006. Joepie, MP3 speler, dus snel wat CD's geript en overgezet naar de 2820. Zat daar door mijn onoplettendheid toch wel een .wav file tussen zeker die het hele zootje lam legde. Ik had het geluk dat ik nog niks geregistreerd had en na de terugreis kon ik hem dan ook direct omruilen voor een nieuwe zonder problemen. Was wel balen dat Frans nu steeds voorop moest rijden want ik had net als Aladin enkel de hoofdwegen er op staan en verder niks.
keep on smiling. even to the assholes out there. Where?

Vitayalin

Garmin navigatie systemen.
Na een wat lastige start van de Zumo 660 vorig jaar
zijn de kinderziektes inmiddels verholpen.
De Zumo 660 is uit voorraad leverbaar.
Uit diverse tests komen onderstaande voor– en nadelen naar voren.

Voordelen

Groot scherm, door dit grotere scherm zijn er meer gegevens direct zichtbaar.
De afslag schermen zijn zeer duidelijk en geven exact aan welke rijbaan je moet gebruiken.

Nadelen
De USB aansluiting en het slot voor het Micro SD kaartje bevinden zich achter het klepje  van de accu. Als je dit klepje opent valt het toestel uit. Voor het uitwisselen van routes met  evt. Zumo 550 gebruikers heb je een adapter nodig omdat in de 550 een normale SD kaart wordt gebruikt.
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 Welk toestel moet je nu kopen?
De discussie of het een TomTom of Garmin moet worden is niet meer aan de orde. TomTom is al een poosje gestopt met de ontwikkeling voor een navigatiesysteem voor de motorrijders.
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 Of je een Zumo 550 of Zumo 660 moet kopen is geheel afhankelijk van het gebruik. Rij je vaak met vrienden die gebruik maken van een Zumo 550 en wissel je onderweg nog wel eens routes uit, dan zou ik voor een Zumo 550 kiezen. Rij je voor het merendeel alleen en wil je het nieuwste van het nieuwste hebben dan zou ik voor een Zumo 660 kiezen.

Vitayalin

die afbeelding van de afrit is wel duidelijk, ik twijfel bij de 550 nog wel eens welke baan te kiezen.

De Beuk

Ik heb mijn 550 vorig jaar gekocht nadat mijn 2610 het begaf, heb toen nog wel getwijfelt of ik een 660 zou nemen.
Heb e vanaf gezien vanwege het gedoe met dat bewuste klepje.
De verkoper zag ook de voordelen t.o.v de 550 niet zo.

Vitayalin

toen zeker de betere koop want er waren nogal wat software probleempjes met de 660 tot voor kort.

De Beuk

Ik moet zeggen dat ik met de 550 (nog) geen problemen heb ondervonden.
Jij hebt de nieuwe onroute 2010 al?
Ik heb wel even zitten freubelen met de testversie, en verder heb ik de 2009 onroute nog op de pc staan.
Die heb ik overigen in het alternatieve circuit gevonden :rolleyes: :rolleyes:

Vitayalin

die testversie van 2010 werkte bij mij niet goed op de Zumo maar de definitieve wel degelijk.

Uiteraard kun je op de computer gewoon de oude versie blijven gebruiken, enkel in mapsource na laten rekenen.

De Beuk

Citaat van: Turbo Guzzi op januari, 15,2010, 23:13:55
Ik heb gekeken of de prijzen voor deze printplaten al aan het dalen zijn, maar neen.

Ik heb door mijn werk veel gereisd, en alles via de ouderwetse kaart, ben op de meest onmogelijke plaatsen geweest en kwam altijd op bestemming.
De pest is, als je eenmaal gewend bent aan zo'n navi wil je niet meer zonder :bonk :bonk :yeah: :yeah: :yeah:

TBBW

je kan wachten op de spinnenwebben en dan.... ik ben door Garmin nog niet teleurgesteld en wil verder ook geen geld geven aan andere programma's.
de reis is het doel van de reis.

Vitayalin

software bugs ken ik enkel van de 660 en er was een mapsource versie waar je een wat vlotte computer moest hebben.
Een kaartmateriaal upgrade levert nog wel eens problemen op vanwege de grote download (2,5gig) en vooral die eigen downloadhulp van Garmin is k*t omdat ie niet hervat na een onderbreking.
Gelukkig kun je dat omzeilen maar dat is niet echt duidelijk voor iedereen.