Nieuws:

Na grote software upgrade gaat komende tijd nog wel e.e.a. wijzigen in de layout. Uw mening is meer dan welkom in het betreffende forumonderdeel  Forum perikelen. Verder staat alles wat op een laag pitje. de Surinaamse manier zeg maar, vanwege vakantie(weer)

Hoofdmenu

GPS nieuwtjes en weetjes

Gestart door Vitayalin, mei, 11,2010, 18:42:44

Vorige topic - Volgende topic

Vitayalin

Je dénkt het te weten maar o jee.
Met een domdom zul je het dan ook nooit ervaren  :nanana

Turbo Guzzi Le Mans

Wel nee. Dat ding doet het gewoon.

illustrator

Citaat van: guzzi vero op juni, 01,2011, 09:02:12
Citaat van: Wim Bon op mei, 31,2011, 21:02:36
nou....we hebben het geprobeerd.....zonder succes!!

netjes submappen angemaakt gpx op sd card......maar routes worden overschreven en komen binnen als user data bestand.....die wordt telkens overschreven ....met een nwe route!!

helpie helpie!!

Open mapsource eens 2 keer en zet met copy paste alle routes in één bestand en stuur dat bestand eens door naar je gps of SD kaart. Komen dan allemaal in de userdata map te zitten van ofwel de gps of de SD. GPX files zijn uiterst klein dus kan je ze makkelijk in de gps zelf zetten en SD als back up.

Of bewaar je routes als .gpx en zet ze dan in de */garmin/gpx/ map van de SD met verkenner. Moet lukken.

pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff....wat vermoeiend, zeker een Garfield??????.......
Wat een zenuwslopende handelingen om een route te maken en ook zo lekker gebruiksvriendelijk.
Zelfs bij mijn helaas niet waterdichte Mio ging dat simpel.
Het leven wordt voorwaarts geleefd,
maar achterwaarts begrepen.

Turbo Guzzi Le Mans

Dat Garmin is een te duur en behoorlijk gebuikers onvriendelijk gebeuren. Maar ja, dat mag je dan weer niet zeggen he, dat het een klote zooi is.

illustrator

klotezooi....klotezooi....klotezooi....klotezooi....klotezooi....klotezooi....klotezooi....klotezooi....klotezooi.... :nanana

Vitayalin

is wel iets duurder als domdom maar wel veel meer mogelijkheden voor de motorrijder.
Vind de rider inclusief alles ook niet echt goedkoop moet ik zeggen.
Lijkt minder maar je moet nog van alles apart aanschaffen dan wat bij Garmin een compleet plaatje is.

Veloce

De Garmin Zumo 550 is een perfecte GPS met veel mogelijkheden en simpele bediening. Jammer dat ze hem niet meer maken.(voor diegene die er geen hebben!)

Turbo Guzzi Le Mans

Over een jaar hebben wij waterdichte Ipads, met GPS en al. Die monteer ik op de Le Mans!
Lekker hip s´avonds met al die kleurtjes op dat museumstuk  :evil: :evil: :evil: :evil:

illustrator

Citaat van: Veloce op juli, 12,2012, 21:53:40
De Garmin Zumo 550 is een perfecte GPS met veel mogelijkheden en simpele bediening. Jammer dat ze hem niet meer maken.(voor diegene die er geen hebben!)

ff lezen.........

http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=33389

hoezo gebruiksvriendelijk....... :stupid

Vitayalin

ja de kaartupdates zijn niet voor een ieder even gemakkelijk te begrijpen.
Ze doen wat om plagiaat te bestrijden. Kunt de kaarten immers ook gratis downloaden en installeren maar voor eenmalig 70 euro voor de levensduur 4x p/jr een update vind ik best redelijk.

illustrator

Het updaten van de Tomtom is simpel.
Stekkertje in de TT en comp hij zoekt gelijk verbinding met Tomtom home.
Als je een abonnement hebt is het gewoon de update aanklikken...ff wachten.......klaar.
Ik vraag me af wat nou precies de meermogelijkheden van de Garmin zijn t.o.v. de Tomtom behalve dat je met de Garmin ook met Onroute kunt werken.
En over Onroute zijn de meningen nogal verdeeld.....

Veloce

Citaat van: illustrator op juli, 13,2012, 10:04:45
Citaat van: Veloce op juli, 12,2012, 21:53:40

ff lezen.........

http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=33389

hoezo gebruiksvriendelijk....... :stupid

Tja in dat geval zijn sommige beter af met Dom Dom  :yeah:
Ik zweer bij een 550!

Vitayalin

Citaat van: illustrator op juli, 13,2012, 11:32:51
Het updaten van de Tomtom is simpel.
Stekkertje in de TT en comp hij zoekt gelijk verbinding met Tomtom home.
Als je een abonnement hebt is het gewoon de update aanklikken...ff wachten.......klaar.
Ik vraag me af wat nou precies de meermogelijkheden van de Garmin zijn t.o.v. de Tomtom behalve dat je met de Garmin ook met Onroute kunt werken.
En over Onroute zijn de meningen nogal verdeeld.....

routes voorbereiden thuis of ter plekke inladen bij een toerrit.
Geen gehannes met opknippen vanwege teveel route punten.
rechtstreeks met onroute vanaf sd kaartje is een feest als je een ritje vanaf een camping/hotel whatever wil gaan doen zonder enige voorbereiding.

Zelf zou ik aan een 220 ook voldoende hebben want gebruik geen BT, foto's of mp3 maar die was er toen nog niet.
Zou die nu prefereren boven de 660 in ieder geval.

Nu kun je stellen dat het updaten dan wel eenvoudiger gaat met tomtom maar het omzetten van routes om te gebruiken is ook voor iedereen niet weggelegd.
Je rijdt echter nooit helemaal dezelfde route als de uitzetter bedoelde en kunt er een controlepost door missen.
Maar meestal weet je dat niet dat je anders reed. Guzziboer heeft afgelopen vakantie met Garmin én tomtom in de auto gekoerst en kwam continu verschillen tegen.

Verder is er niks op TT aan te merken hoor. Een Mio net zo. Voldoet ook prima en een pak goedkoper.
Om een route uit te zetten, na te rijden en beschikbaar te stellen lijkt me een Garmin echter het handigst.

illustrator

Ik heb ook bij toerritten diverse Garminrijders met dezelfde geladen route verschillende wegen zien inslaan.
Het inladen van een route is bij zowel TT als Garmin niet moeilijk maar als een organisator alleen de Garminroute beschikbaar heeft wordt het lastig voor de TT'ers.
Verder heeft TT niet stilgezeten in de ontwikkeling en een functie als "kronkelweggetjes" met een mogelijkheid deze in te stellen op weinig of veel komt aardig overeen met de Onroutekeuze.
Het missen van een waypoint is opgelost door de mogelijkheid deze gewoon over te slaan zodat de navigatie je niet steeds terugstuurd.
Het inladen van een route gaat vanuit (gratis) Tyre of TT home met 1 druk op de knop.
Routes met meer dan 50 waypoint worden automatisch gesplits en zo opgeslagen.
Overigens kom ik er achter dat ik met 50 waypoints een heeeeeeeeeeeel end weg kom.
Heel lang hebben veel mensen, en ik ook, de TT gezien als een A naar B navigatie maar met de mogelijkheden van de Urban Rider vind ik dit niet meer en worden de zgn. voordelen van Garmin t.o.v. TT naar mijn gevoel tenietgedaan.
De gebruiksvriendelijkheid van de TT prefereer ik boven de nukken betreffende de software die ik lees over en alles wat met Garmin te maken heeft.

Turbo Guzzi Le Mans

Mijn TT Urban rider de luxe brengt mij overal. No problem. Ik schrijf daarom altijd: ik rijd van A naar b en dat is het. Zijn ze weer zoet met het idee dat hun garminnetje zo voortreffelijk is. Dat is dus niet zo. Hoop software gekloot en veel te duur.