Nieuws:

Na grote software upgrade gaat komende tijd nog wel e.e.a. wijzigen in de layout. Uw mening is meer dan welkom in het betreffende forumonderdeel  Forum perikelen. Verder staat alles wat op een laag pitje. de Surinaamse manier zeg maar, vanwege vakantie(weer)

Hoofdmenu

GPS nieuwtjes en weetjes

Gestart door Vitayalin, mei, 11,2010, 18:42:44

Vorige topic - Volgende topic

illustrator

:nanana :nanana :pret
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.de zwarte crosssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss :yeah:
Het leven wordt voorwaarts geleefd,
maar achterwaarts begrepen.

Vitayalin

Kaarten uitverkocht helaas.
Tjeez wat vind ik dat nu spijtig voor je  :popcorn:

illustrator

Citaat van: Aladin op juli, 18,2012, 19:15:15
Kaarten uitverkocht helaas.
Tjeez wat vind ik dat nu spijtig voor je  :popcorn:

deelnemers en medewerkers hebben geen kaarten nodig...... :voila :voila

Turbo Guzzi Le Mans

Alleen de naam al. Ik ben er niet.

Vitayalin

Vitayalin

illustrator

Ik weet nog dat iemand met een TT totaal werd genegeerd.
Nu moet Garfield zich weer terugvechten op de markt.

Vitayalin

Niet alleen omdat routes delen niet zomaar ging.
TT had ook verkondigd te stoppen met hun Riders.
Wat ze ook daadwerkelijk deden maar met een jaar toch weer terug kwamen op dat idee.
Zodoende kwam ik bij Garmin terecht en na het ontdekken van onroute kun je niet anders meer.
Ook de kampernavigatie is nu van Garmin met een onroute sd card er in.

Vitayalin

Nieuwsbrief van mr GPS Hans Faessen

Eindelijk weer een MrGPS nieuwsbrief...

Waarde vrienden,
Eindelijk weer eens een bericht van MrGPS, met de volgende onderwerpen:
a. Waarom duurde het zo lang?
b. Komen er nieuwe toestellen?
c. Dinsdagavond motor-GPS avond
d. Trainingen voor clubs en aan huis
e. Gratis videocursus bij aanschaf Garmin Zumo XT of Tom Tom Rider
f. Smartphone op de motor
g. Leveringsproblemen, met name outdoor
h. verhuizing magazijn MrGPS

a. waarom duurde het zo lang?
hans-cv    

Het klopt: het is lang geleden dat ik een nieuwsbrief verstuurde. En ook zag je me duidelijk minder op facebook, fora etc. De reden daarachter is dat ik het het afgelopen jaar bewust wat rustiger aan heb gedaan. Er is in privé-sfeer erg veel gebeurd, van gezondheid tot relatie. Inmiddels gescheiden, afscheid genomen van m'n heerlijke boerderij en wijngaard in het prachtige Rectum, zelfs m'n motor verkocht... Wát een gedoe allemaal!

Het goede nieuws:
Inmiddels alles weer helemaal in orde. Geheel gezond verklaard, fitter dan ooit. Ruim tien kilo er af, levensstijl fors aangepast, nieuwe liefde in m'n leven, nieuw huisje in Almelo, nieuwe motor en zelfs een camper gekocht! Bovendien minder haar op m'n kin en meer op m'n hoofd. Nu alleen nog een motortrailer en we zijn weer helemaal klaar voor 2022!

En dat geldt ook voor de MrGPS activiteiten. Ook die pak ik met hernieuwde energie op. Sterker: met het wegvallen van die grote tuin en wijngaard heb ik ruim tijd om te investeren in nieuwe dingen. Zo ben ik bijvoorbeeld voornemens als MrGPS meer Engelstalige producties te gaan maken. Ik misschien ook wel iets over hoe ik zelf de 'wearables' gebruik. Zo is me gebleken dat de 'body battery' een interessant fenomeen is. Maar ook wil ik me daarnaast, op freelance basis, meer inzetten vanuit mijn 'oude vak': communicatieadviseur. Met name vanuit de gedachte m'n wereld 'wat groter te maken' (dus mocht je iemand zoeken: mail voor m'n CV!).

Maar soit... ofschoon 'de winkel' gewoon opengebleven is: da's de reden dat je een tijdje weinig van me hebt vernomen.

b. Komen er nieuwe toestellen?

Natuurlijk elk jaar om deze tijd dé meest gestelde vraag: komen er nieuwe toestellen?

Waar het gaat om Garmin en TomTom moet ik je het antwoord schuldig blijven. Ik kan slechts speculeren: bij Garmin verwacht ik eerlijk niet zo veel. De Zumo XT is nog jong en doet het erg goed. Wel hoop ik dat we in '22 eindelijk een opvolger van Basecamp gaan zien (zal tijd worden!). Aan de outdoor zijde zal Garmin vooral druk zijn de productie weer op orde te krijgen; er waren/zijn grote onderdelenproblemen (zie ook verderop). Toch deed Garmin het als bedrijf in 2021 erg goed; vooral op vlak van wearables. En op dat vlak verwacht ik komend jaar het meeste nieuws.,

TomTom lijkt het minder goed te doen. Waarbij ik me steeds sterker afvraag in hoeverre TomTom in de toekomst 'dedicated devices' zal blijven maken. De huidige Rider zou best wel een de laatste kunnen zijn; en dat zou jammer zijn. De tijd zal het leren.

Eén bedrijf dat wél al bekend heeft gemaakt te komen met een nieuwe reeks producten is Cardo. De wereldmarktleider waar het gaat om bluetooth headsets. Een merk waar ik erg enthousiast over ben, zowel qua kwaliteit als qua after-sales. Het betreft vernieuwing van de Freecom-serie, met naar verluidt ondermeer updaten zonder snoer en versneld herstel van de Bluetooth verbinding (helaas geen DMC echter, zoals bij de packtalk). Meer informatie over die nieuwe producten is hier te vinden.
Overigens zijn de nieuwe modellen pas eind december leverbaar (en de praktijk leert dat dat zelfs eerder ná dan voor de jaargrens zal zijn. Nog even geduld dus).

Ik heb echter nog wat van de 'oude types' op voorraad. Daar is helemaal niets mis mee maar ik wil er wél van af. Vandaar dat ik alle resterende Cardo freecom modellen fors in prijs verlaagd heb. Bijvoorbeeld de Freecom 2 plus duo: normaal 320 euro voor een set van twee, nu 100 euro er af. Ideaal voor 1op1 communicatie, zowel riider/duo als bike to bike. En je GPS en telefonie allicht.
Cardo Freecom2 Plus DUO

c. Dinsdagavond motor-GPS avond

Enkele jaren geleden regelmatig gedaan: GPS training voor kleine groepen motorrijders bij mij thuis. Een avond of hele middag. Zó succesvol dat ik voornemens was een deel van de loods bij m'n boerderij tot grote trainingsruimte te verbouwen; maar dat gaat 'm dus niet worden ☹.

Niet getreurd: ook in m'n nieuwe huis is prima ruimte voor training met kleine groepen tot maximaal zes (!) personen. Letterlijk aan de keukentafel! Vooralsnog heb ik een reeks dinsdagavonden daarvoor gereserveerd. Deelname kost 40 euro per persoon. Regel ik de koffie.

Voor data en aanmelden klik op de knop hieronder.
De MrGPS avondtrainingen

d. Trainingen voor clubs en aan huis

Almelo is ver weg. Kan dat niet ook bij mij thuis?

Ook dat is mogelijk! Nodig je motormaten bij jou thuis uit, huur MrGPS in voor het 'infotainment' en deel de kosten gezamenlijk. Moet jij wel de koffie regelen.

Zo'n sessie duurt in de regel een uur of drie, De kosten bedragen 250 euro plus 50 cent per gereden kilometer vanuit Almelo. Ik ga hierbij uit van groepen van maximaal 10 personen.
Belangstelling? Mail me!

Gaat het om grotere groepen, bijvoorbeeld een motorclub: ook dat is eindelijk weer mogelijk. Klik HIER voor meer informatie daarover.

ATTENTIE: voor beide typen trainingen geldt dat ik er van uitga dat deelnemers, net als ikzelf, beschikken over een vaccinatiebewijs.
Mail aan MrGPS

e. Gratis videocursus bij aanschaf Garmin Zumo XT of Tom Tom Rider

Je weet: ik ben niet van die 'koop nu, koop nu' aanbiedingen. En ook wil ik graag dat mijn klant voor mij kiest vanuit vertrouwen, niet vanwege de laagste prijs. Maar tsja... Sinterklaas is weer in het land en er zit ook al weer zoiets als Black Friday aan te komen. Daarom:

Als je uiterlijk 6 december bij MrGPS en Garmin Zumo XT of TomTom Rider 550 bestelt krijg je de videocursus 'toeren met je Garmin Zumo' resp 'toeren met je TomTom Rider' er gratis bij. Vul daartoe bij het bestellen als kortingcode 'sint21' in.

Garmin Zumo XT
TomTom Rider 550

f. Smartphone op de motor

Voor wie onderweg de discussie tegenkomt: Ik schreef al een tijdje geleden over de afwegingen rond gebruik van de smartphone op de motor. (zie hier ). Daarbij ondermeer adviserend als-dan dat dan met een oude telefoon doen die stuk mag gaan. Want de kans daarop is groot. Reden dat ik het in deze nieuwsbrief noem: Sinds enkele weken erkent ook apple dat: Lees HIER maar...

g. Leveringsproblemen, met name outdoor

Ter info:
Al enkele maanden staan de outdoor toestellen op de MrGPS site als niet op voorraad. Bestellen kán maar leidt er meestal toe dat ik de bestelling meteen weer crediteer omdat ik een klant niet weken, laat staan maanden aan het lijntje wil houden. De oorzaak zit in onderdelenproblemen bij de productie van de toestellen.

Het is een beetje een glazen bol, maar laat ik proberen duidelijk te zijn over de belangrijkste modellen:

De garmin gpsmap en etrex touch: ga uit van enkele weken tot enkele maanden levertijd. Advies: bestel pas zodra je het toestel weer als 'op voorraad' ziet.

De Oregon 7xx: daar kan ik duidelijker over zijn: de problemen zijn zodanig en de backorders zó groot dat ik verwacht dat het toestel NIET meer leverbaar zal komen. Zie je toestel toch ergens op voorraad? Bel ze even voor je bestelt; de kans dat het klopt is uiterst gering.

Uitzicht op een opvolger is er nog niet. Alternatief is de (veel grotere maar ook duurdere) Montana.
Bij de Garmin edge-serie, de wearables alsook de Zumo lijken er geen leveringsproblemen (meer) te zijn.

h. verhuizing magazijn MrGPS

Als klant van MrGPS heb je maar met ''een persoon contact: met ondergetekende. Maar dat wil niet zeggen dat ik alles alleen doe. Zo heb ik de logistieke afhandeling al jarenlang uitbesteed aan mijn vrienden van Twenpack. En dat werkt zó goed dat ik ze pas recent heb kunnen betrappen op hun eerste fout in járen. En dat op vele duizenden verzendingen.

Twenpack doet het zó goed dat ook zij binnenkort verhuizen van Wierden naar Almelo, met een compleet nieuw magazijn pal naast de containerterminal aldaar. Als klant zul je daar niets van merken, behalve dat er van 21 t/m 24 december geen orders verstuurd zullen worden. Mocht je dus graag een XT bestellen voor onder de kerstboom: bestel dan even een weekje tevoren!

Tot slot

Waarde vrienden,

Mijn excuus voor de wat persoonlijke tijding in dit bericht; Ik wens jullie alvast een prachtige winter (maar kan niet wachten tot het voorjaar begint!).

Wees verzekerd: ik meld me spoediger dan voorheen weer!

Groet!

Hans Vaessen

MrGPS

Vitayalin

We zullen geen 10 personen bij elkaar krijgen vrees ik want anders......  :popcorn:

Vitayalin

:voila

Vitayalin

Voorlopig de beide 350's hier maar niet aan de pc hangen dan.

Vitayalin

Uit de nieuwsbrief van Waypoint.
Wie nu dat onroute er niet bij zou nemen???

Beste lezer,

Daar is hij dan: de beloofde eXTra eXTra nieuwsbrief! We introduceren de nieuwe Garmin Zumo XT2! Ja, inderdaad de opvolger van de populaire Zumo XT1 (voor het gemak zetten we er maar even een 1 achter). De Garmin Zumo XT1 doet voor veel mensen eigenlijk alles wat die moet doen, een mooi groot helder scherm, routes verzenden vanaf je telefoon, topo active kaarten enz. Maar Garmin vond het na 3 jaar tijd voor een update! Wat is er allemaal nieuw dan?

Het scherm is nog groter (6 inch) en helderder (ja nog helderder) geworden
    Garmin Tread app waarmee je ook je routes kunt maken op je telefoon en eenvoudig synchroniseert naar je toestel
    Kaarten van landen buiten Europa gratis te downloaden
    Group Ride Track functie i.c.m. de Garmin Tread App
    Vernieuwde routeplanner op het toestel
    Populaire wegen en paden en fraaie wegen van Michelin

Al met al weer een hoop nieuwe dingen, waarbij het per gebruiker natuurlijk anders kan zijn hoe belangrijk dit is. Niemand klaagt over het scherm van de Zumo XT1, maar het kan dus nog beter. Niet alleen groter maar ook helderder. Wanneer je beide modellen naast elkaar gebruikt zie je het verschil en gaat de voorkeur uit naar de Zumo XT2. Wat afmetingen betreft is het scherm groter geworden, maar het hele apparaat is alleen over de langste zijde 9 mm langer geworden. De breedte en dikte zijn gelijk gebleven. Een USB-C aansluiting is ook wat je verwacht van een apparaat in 2023. De Garmin Drive App heeft plaats gemaakt voor de de Garmin Tread App en de belangrijkste vernieuwing hierin is de mogelijkheid om routes op je mobiel te maken en bewerken. Deze worden na het opslaan gelijk gesynchroniseerd met de Zumo XT2. In de doos zit voor het eerst bij een motornavigatie toestel van Garmin standaard GEEN autosteun. De ervaring is dat die meestal ongebruikt in de doos blijft zitten. De autosteun is nog wel als losse accessoire te bestellen.

Wil je alles zien van het nieuwe toestel, bekijk dan één van de 3 filmpjes die we momenteel gemaakt hebben. Lees je liever dan dat je filmpjes kijkt? Dan kan je hier terecht

Garmin Zumo XT2 uitgebreide review 23 minuten

Garmin Zumo XT2 in 5 minuten

Motoraccessoires, ZumoLock monteren en kabelverbinder

De motorhouder en kabel zijn ook nieuw alhoewel ze wel grote gelijkenis vertonen met de houder en kabel van de Zumo XT1. De Zumo XT2 past in de houder van de Zumo XT1 maar het is ons advies om de nieuwe mount en kabel te gaan gebruiken. Wat we merken is dat de veer van de nieuwe houder een stuk sterker is, aangezien het toestel een flink stuk zwaarder is, is het absoluut aan te raden om de nieuwe mount te gebruiken. Ook de kabel is anders, de nieuwe kabel werkt rechtstreeks op 12 volt zonder omvormer, terwijl de oude kabel 5 volt geeft (met omvormer). Daarnaast werkt het andersom niet, een XT1 kan niet op een XT2 mount en kabel.
De nieuwe motorkabel van de XT2 heeft geen omvormer meer en kan rechtstreeks aangesloten worden op 12 volt. Wanneer je ervoor kiest om dit rechtstreeks op de accu te doen dan is het aan te bevelen om er een zekering tussen te doen. Garmin levert deze draadzekering gelijk mee. Alleen moet je zelf nog zien hoe je die aan de kabel bevestigt. Volgens de handleiding moet je dat solderen en van krimpkous voorzien. Zelfs wanneer je weet wat dat is en hoe dat moet dan heeft nog niet iedereen dat zomaar in huis. Gelukkig kun je de Zumo XT2 bij WayPoint kopen en vind je dan ook in de doos een kabelverbinder waarmee je zonder moeilijk gedoe de zekering op de juiste wijze kunt bevestigen. We leveren dan ook gelijk een Doming Power Button mee zodat je ook met handschoenen de aan - en uitknop kunt vinden! Net twee handige extra's die een hoop gemak kunnen opleveren.

Zoals je gewend bent kan je alleen bij WayPoint je Garmin Zumo XT2 helemaal compleet maken. Extra accessoires die we gelijk beschikbaar hebben zijn het ZumoLock, een draagtas, ZumoTwist, OnRoute Motorkaart en OnRoute Select. We hebben natuurlijk een uitgebreid assortiment montageoplossingen om je nieuwe Zumo op je motor te monteren. Op korte termijn verwachten we ook een aangepaste versie van het afdekkapje en tevens een bumper zoals we die ook hebben voor de Zumo XT1. De adapter voor de BMW motoren verwachten we ook op korte termijn beschikbaar te hebben voor de Zumo XT2.

Avontuurlijke routes en introductie aanbieding!
De Zumo XT2 beschikt net als de Zumo XT1 over de avontuurlijke route functie, dat klinkt natuurlijk erg leuk, maar zoals we bij de XT1 zagen kwamen daar nog niet de meest avontuurlijke routes uit. Garmin heeft in de XT2 wel wat extra functies toegevoegd zoals populaire motorpaden en fraaie wegen van Michelin maar het resultaat is eigenlijk niet heel veel anders dan bij de Zumo XT1. Hier hebben we een aantal routes verzameld
met in het paars Garmin avontuurlijk en in het groen de route die de OnRoute Motorkaart bedenkt. Lang verhaal kort, wil je de mooiste routes, kies dan voor de OnRoute Motorkaart en om het nu helemaal interessant te maken hebben we de  volgende introductie aanbieding, voor slechts € 1,- koop je nu de OnRoute Motorkaart bij je Zumo XT2! Deze aanbieding is geldig t/m 30 april 2023.

En hoe lang moet je nu wachten op de Zumo XT2? Nou niet, vanaf vandaag hebben we in de meeste winkels en online al voorraad. In alle winkels hebben we in ieder geval een werkende demo zodat je kunt kijken en vergelijken met de Zumo XT1 (die voorlopig ook nog gewoon leverbaar blijft).