Nieuws:

Na grote software upgrade gaat komende tijd nog wel e.e.a. wijzigen in de layout. Uw mening is meer dan welkom in het betreffende forumonderdeel  Forum perikelen. Verder staat alles wat op een laag pitje. de Surinaamse manier zeg maar, vanwege vakantie(weer)

Hoofdmenu

WAT GA Je DOEN

Gestart door kris, mei, 13,2010, 21:53:47

Vorige topic - Volgende topic

Edouard Bracame

en weer een rete drukke dag voor de boeg vandaag ,

op dit moment voor de TV voor de live uitzending van de F1 op Suzuka Japan , dan om 10.30 wandelen met beagle Guusje en vrienden bij de Maarsseveense plassen ( 5 km ) daarna meteen door naar Austerlitz voor het Eenhoorntreffen en dan weer door naar harmelen naar mijn moeder waar Regina gaat koken en we lekker asperges gaan eten

maar voor de liefhebbers van oa oud engels spul ( en ook de kabouters zijn over vertegenwoordigd tegenwoordig met hun schroot  :stupid ) maar dan is dit dus een tip om naar Austerlitz te rijden en daar even een uurtje aan te gaan , mooi ritje en mooi weer  :klap

vind plaats tussen ca 11.00 en 14.30 uur ,

mischien zie ik julle daar ?

https://eenhoornfederatie.nl/evenement/outdoor-eenhoorn-treffen-2024/

nu klaar voor de start van de F1 van Suzuka .............. en het is al weer rood  :bonk

Let the good times roll

Edouard Bracame

Mooi ritje met de Barchetta Co  :mellow:
Let the good times roll

illustrator

Gisteren al een rit gemaakt naar Bodegraven -Gouda met de b.
Uitnodiging van mijn oude triatlonclub waar ik erelid van ben dus dan mag je niet wegblijven.
Op de terugweg een gedwongen rondrit door Utrecht gemaakt omdat de A12 was afgesloten.
Groot onderhoud heb ik begrepen alleen vreemd dat ik op de afgesloten stukken totaal geen werkzaamheden of machines heb zien staan....misschien net koffietijd of zo.
Terugrit duurde 3 kwartier langer.
Voorlopig dus even niet meer die kant op... :zwijg
Het leven wordt voorwaarts geleefd,
maar achterwaarts begrepen.

Vitayalin

Die mafklapper van de Volkskrant (Asha ten Broeke) en haar vriendjes hadden de weg nodig inzake niet bestaande subsidies.

Edouard Bracame

Was inderdaad puin gisteren op de A12 en de komende weekenden ook nog , ze zijn die brug in de A12 bij Utrecht aan het opknappen en sluiten inderdaad gewoon de hele A12 af

Ze zijn nu de buizen aan het vervangen in het brugdek waar de tuikabels doorheen lopen en dat kan blijkbaar alleen bij daglicht en moet de hele snelweg voor afgesloten worden

Toen ik gisterochtend motorrijden was kwam ik door de meern en dat stond compleet vast en de ijsseldijk waar Koos zijn broer begraven ligt leek de A2 wel   :tongue:

Zijn daar recent een aantal kapitale bungalows neer gezet en meteen zeiken over het verkeer op de ijsseldijk en de snelheid , die hebben gisteren helemaal kunnen lachen  :pret
Let the good times roll

Edouard Bracame

gisteren begin van de middag aangeweest bij eenhoorntreffen in Austerlitz maar viel tegen , best grote opkomst maar aanwezigheid echt mooie engelse klassiekers wordt steeds minder en mooi klassiek Japans spul zie je er niet behoudens 1 mooie XT500

overwegend veel wannabee Triumphs van mensen die graag bij de scene willen horen en uiteraard een stevig aantal Guzzi,s die zich zelf weer moesten bevestigen om op dat slingerweggetje met de ene na de andere onoverzichtelijke bocht door het bos naar Austerlitz toe als idioten in te moeten gaan halen

op het treffen pikte je die gasten er ook allemaal zo uit , stoer groepje wat bij elkaar liep met stoere bandana,s op hun hoofd en lekker interessant doen , denken echt dat ze iets bijzonders zijn met hun Guzzi,s maar de werkelijkheid is dat je op zo,n dag als gisteren de Guzzi,s die je tegen komt niet meer te tellen zijn  :pret

maar buiten paar mooie eind 60,s Triumphs en Norton Commando,s weinig bijzonders verder en dat terwijl je met zo,n mooie dag zou verwachten dat al het mooiste klassieke spul naar buiten komt en naar zo,n treffen gaat maar mischien is het ook zo dat ik inmiddels zo veel van dergelijke treffens bezocht en gezien heb dat je gewoon niet meer verrast kan worden en je het allemaal wel een keer gezien hebt ?

waarheid is wel dat er om de een of andere reden altijd heel erg weinig bekendheid aan het treffen wordt gegeven en dat ook maar heel weinig motorrijders het treffen kennen , waar om dat is weet ik niet  :popcorn:

anyway , na 2 telleurstellende bezoeken 2 jaar achter elkaar ga ik deze maar eens van de lijst af strepen en moet eens uit gaan zoeken of er ook niet ergens een dergelijke dag of treffen bestaat voor Japanse motorfietsen , iemand die dit weet ?

nu dan maar weer op naar het caferacer treffen in Achterveld eerste zondag van Juli , altijd al een veel leukere dag ( als het mooi weer is ) vanwege de aanwezige standjes en rock a billy bands die er spelen maar mijn samanvatting is toch wel dat HET treffen toch de veteranen in Woerden is alhoewel de laatste 2 jaar ook in het water gevallen
Let the good times roll

illustrator

In de tijd dat ik een Matchless reed ging ik ook wel eens naar o.a. het eenhoorntreffen.
Wat ik toen al apart vond was dat er tussen de Engelse merken onderling ook een soort klassenstrijd heerste.
Het Triumphvolk was uitschot volgens de BSA groep en de Panthergroep wilde weer niets met de BSA groep te maken hebben.
De meest exclusieve groep waren de Vincentrijders want die voelden zich zo verheven dat ze geen contact met anderen wilde hebben.
Veel later hoorde ik dat zoiets ook bij de Duitse merkenclubs plaatsvind.
Kennis van mij heeft een Adler en die club voelt niets voor contacten met ordinaire andere duitse merken en staan bij een treffen ver van de rest.
Het leven wordt voorwaarts geleefd,
maar achterwaarts begrepen.

Edouard Bracame

CiteerIn de tijd dat ik een Matchless reed ging ik ook wel eens naar o.a. het eenhoorntreffen.

was dat toen nog in Palmstad bij Doorn bij dat hotel restaurant Flora ? ben ik eind jaren 80 een keer geweest samen met mijn oom en een vriend van hem

vond dat zo,n ECHT bijzondere locatie , uitstraling hotel restaurant was of je zo terug de sixties in ging en ook die plaatsnaam " Palmstad " vond ik echt bijzonder

ben een aantal jaar geleden voor Miele nog eens in Palmstad geweest en hotel stond er toen nog wel maar volgens mij op de nominatie om gesloopt te gaan worden , weer een stukje geschiedenis weg

hier leuk artikel van Ad van Bohemen over de geschiedenis van het Eenhoorntreffen  :voila

https://eenhoornfederatie.nl/wp-content/uploads/2013/04/SEF-Historie-rev-3.pdf

staan ook heel veel foto,s van het treffen in de 80,s  :popcorn: :voila

https://eenhoornfederatie.nl/terugblik/de-jaren-80-90/archief-de-jaren-80/

Let the good times roll

Edouard Bracame

vandaag even naar Arie voor bus kettingspray en paar bussen motorreiniger ( ideaal spul ) en even naar de Z900rs kijken ,

dan om 11.30 is Regina thuis en heeft ook vakantie , vanmiddag helaas weer een crematie van een tante van me ( het is echt onze laatste vakanties iedere keer prijs ) en dan komende dagen nog heel druk , huis en badkamer schoonmaken want we laten het meisje wat op de katten komt passen graag in een schoon huis achter , pedicure , cityplaza ( nog wat sokken en kleren en zwitserland vignet ) bloed prikken , spullen inpakken en dan Vrijdagochtend vertrek naar Karlsruhe naar ons hotel maar eerst nog bij moeders langs in Harmelen

PPPPHHHHHFFFFFFFF vakantie  :bonk

dan zondag 26 Mei terug en moet Regina Maandag 27 meteen weer aan het werk , staat ook de schilder voor de deur voor de buitenboel , Donderdag 30 Mei de boel in de woonkamer leeghalen ( is op de 1ste verdieping ) en laminaat vloer er uit halen want 31 Mei komen ze een nieuwe laminaat vloer leggen

en dan zit vooralsnog mijn vakantie er al weer op  :bonk heb gevraagd of ze mijn toegekende week verlof in Juli kunnen laten vervallen en achter deze vakantie aan te zetten maar ze weten nog niet of dat gaat lukken , dat hoor ik de laatste week van mijn vakantie pas  :undecided:

onze geniet , ontspan en relax momenten moeten we dus maar in bella Italia pakken want thuis is het druk druk druk  :bonk

blij dat ik in September weer 4 weken heb
Let the good times roll

Vitayalin

Gelukkig kun je na de vakantie weer wat tot rust komen op het werk  :pret

Edouard Bracame

nou ........... is bij de HEMA ook aardig pittig aan het worden momenteel ,

er zijn 5 man combi chauffeurs met pensioen gegaan de afgelopen maanden en daar komen geen nieuwe voor terug , enkel allemaal bakwagen chauffeurs en de combi,s doen de grote ritten dus dan weet je het wel denk ik ?

alleen nog maar tussen 4 en 5 uur beginnen en werkdagen van 12 tot 14 uur en dan is het op dit moment nog de rustige periode ,

is de afgelopen 2 maanden alleen nog maar s nachts beginnen en dus ca 02.30 / 03.00 je bed uit en dat gaat aardig opbreken , ik was ook echt kapot en heel hard aan vakantie toe vorige week

Let the good times roll

Vitayalin

Edouard Bracame

nee Koos , dat is met een wipkar of in ons geval met een schamel aanhanger
Let the good times roll