Nieuws:

Na grote software upgrade gaat komende tijd nog wel e.e.a. wijzigen in de layout. Uw mening is meer dan welkom in het betreffende forumonderdeel  Forum perikelen. Verder staat alles wat op een laag pitje. de Surinaamse manier zeg maar, vanwege vakantie(weer)

Hoofdmenu

Leuke dingesen

Gestart door Vitayalin, oktober, 16,2012, 22:11:55

Vorige topic - Volgende topic

Veloce

Citaat van: illustrator op juni, 05,2024, 08:21:35
En ik kwam ook mijn mooiste auto tegen ,de Rover SD1
Ooit zelf een paar jaar gehad, mooi maar over de kwaliteit heb ik het liever niet... :zwijg

Haha herkenbaar, mn maat had indertijd een 3500 V8 waar heeeel veel problemen mee waren.
Idd een mooie auto hij had een bordeaux rode.

illustrator

Citaat van: hajerik op juni, 05,2024, 09:11:32
EMW is ook een auto en (oostduits) motormerk, eisenacher motorenwerk, zelfde logo als BMW maar dan in rooid wit

https://www.elkmerkwaardig.nl/
Het leven wordt voorwaarts geleefd,
maar achterwaarts begrepen.

Edouard Bracame

dat was toch bij Louwmans in Raamsdonkveer ? was het museum ook open ? staan echt heel veel verschrikkelijk mooie Toyota,s  :klap en waren de kamelen er ook nog ?

in September is er een nog veel mooier evenement daar , het nationaal oldtimer festival , ontelbaar veel mooie auto,s overwegend sixties , seventies en eighties en een heel plein vol met eettentjes , echt een geweldig dagje uit en een absolute topdag ( bij mooi weer )

alleen  :stupid het stond op 28 September en de nieuwe datum is blijkbaar nu 15 September en dan zit ik dus in bella Italia  :stupid

https://www.nationaaloldtimerfestival.nl/nieuws/algemeen/nieuwe-datum-nationaal-oldtimer-festival-bekend
Let the good times roll

Vitayalin

Dat museum zelf zit toch al jaren in Wassenaar?

illustrator

Het museum was open, best leuk maar het museum in Wassenaar is veel mooier.
In Raamsdonkveer hoofdzakelijk Toyota en waar ze vroeger zelf importeur van waren.
Er waren ook motoren waaronder vrijwel alle modellen van de Aermacchi.
Heb ik vroeger ook gehad toen ik nog in Amsterdam woonde.
Model Ala Verde 250, was link rijden want sommigen dachten dat het een brommer was dus voorrang ho maar...
O, ja de kamelen zag ik ergens achter op een veld lopen.
Zijn dat nog inruilers voor een Toyota van een stel bedoeïeners of zo... :bonk

Edouard Bracame

Nope , er is een Louwman museum inderdaad in Den Haag wat een algemeen automuseum is maar in het pand waar dat vroeger zat in Raamsdonkveer zit nu het Louwman Toyota museum ,

Toyota is de bussines van Louwman , ze zijn de importeur van Toyota

Persoonlijk vind ik het museum in Raamsdonkveer vele malen leuker als dat in Den Haag , in Raamsdonkveer allemaal auto,s uit mijn jeugd , in Den Haag overwegend van voor de oorlog en net daarna
Let the good times roll

Edouard Bracame

wel grappig , Co vind juist Den Haag / Wassenaar leuker , ik Raamsdonkveer

zal mischien iets te maken hebben met de auto,s uit je jeugd ?

dat zijn in mijn geval de auto,s die in raamsdonkveer staan , sowieso heb ik een dingetje met Toyota

laaaaang geleden hadden mijn ouders 2 jeugdvrienden waar wij heel veel kwamen , we noemden ze ook oom en tante zoals dat toen ging en zeker met , ome Ad , kon ik het heel goed vinden

ome ad werkte als boekhouder bij de Toyota dealer in Breukelen en Mijdrecht en hij was gek op Toyota , zowel hij als zijn echtgenote hadden beiden altijd wel een jonge Toyota staan

in mijn jeugd ging ik regelmatig op de fiets naar ze toe en bleef ik daar het weekend en deed ik oa een van de Toyota,s poetsen , cleaneren en in de was zetten en dat was niet de vloeibare was van nu  :grin: dus spierballen kweken

ome Ad was de eerste die ik kon die ook een videorecorder had en na het poetsen gingen we naar de videotheek in Maarssen en mocht ik 3 films uit zoeken om na de BBQ s avonds lekker te kijken

heerlijke weekenden waren dat , later ging ik veel biljarten met ome Ad in de kroeg en mochten we graag oorlogsmusea bezoeken of lekker gaan eten bij de argentijn in Maarssen , helaas is hij nieuwjaarsdag 1993 overleden aan een gesprongen aorta maar bij Toyota moet ik altijd weer aan ome Ad denken en al die heerlijke weekenden die ik daar gehad heb , en bij heel veel Toyota,s in Raamsdonkveer sta ik dus tegen Regina zo een had ome Ad er en zo een en zo een

Let the good times roll

Edouard Bracame

CiteerO, ja de kamelen zag ik ergens achter op een veld lopen.
Zijn dat nog inruilers voor een Toyota van een stel bedoeïeners of zo...

was een geschenk van de NL dealers bij de opening van het pand in Raamsdonkveer ofzo , hebben eerst in de showroom gelopen maar ze vraten de ruitenwissers van de auto,s op  :bonk

https://www.toyota-louwman.nl/nieuws-en-acties/kamelen-bij-toyota-nederland/
Let the good times roll

illustrator

Vroegahhh in ons racetijdperk brachten mijn broer en ik defecte motoronderdelen naar de firma Tiggeler in de Cornelis Trooststraat in Amsterdam.
Dat was een bekend revisiebedrijf waar 3 broers werkten.
Het bedrijfje zat in de kelder onder een woonblok.
Alles werd aangedreven doormiddel van 1 elektromotor en alle machines werden door riemen aangedreven.
Als je bij hun langs ging moest je een smal trapje af en 100% zeker dat je je hoofd dan stootte.
Veel bekende sleutelaar en tuners kwamen daar langs.
Toen ik jaren later met mijn broer het museum in Wassenaar bezocht zag ik in een van de gangen een oude revisiewerkplaats die verdomd veel leek op die van de gebroeders Tiggeler...
Sterker nog, het was het volledig interieur van Tiggeler die ze nadat zij waren gestopt hebben geschonken aan het museum.

illustrator

Omdat het vinden van betaalbare veilige parkeerplekken voor 3 youngtimers in Amstelveen vrijwel onmogelijk is wordt de Matra Murena in het najaar bij ons in de garage neergezet, ruimte zat.
Uiteraard met het verzoek om hem regelmatig uit te laten... :yeah: :yeah: :yeah:

illustrator

Edouard Bracame

niet uit de doos sterke verhalen maar echt waar , jaren geleden zaten we op Milaan Malpenssa ( sinds kort Berlusconi aeroporto ) buiten te wachten en kwam er een jongedame in precies zo,n broekje langs lopen en jawel met niks er onder  :shocked: je keek er zo tegen aan

Regina zei moet je dat kijken  :shocked: dan moet je dus echt even 2 keer kijken want je gelooft je eigen ogen niet , eerst liep ze heen en daarna nog een keer terug , geloof dat ik nog 2 plaatjes met de telefoon heb getrokken maar die kan ik niet meer terug vinden , helaas

u zult het dus moeten doen met mijn verhaal zonder de bewijzen  :popcorn:
Let the good times roll

Vitayalin

Wat zag ik gisteren dan staan bij station Hardenberg toen we er even parkeerden:

illustrator

Edouard Bracame

hij kon nog net geen Guzzi betalen die er zo uit ziet  :pret nou mag hij nog geen lid worden van de MGCN   :sad:
Let the good times roll