Nieuws:

Na grote software upgrade gaat komende tijd nog wel e.e.a. wijzigen in de layout. Uw mening is meer dan welkom in het betreffende forumonderdeel  Forum perikelen. Verder staat alles wat op een laag pitje. de Surinaamse manier zeg maar, vanwege vakantie(weer)

Hoofdmenu

Zumo 350

Gestart door Vitayalin, december, 04,2012, 13:39:42

Vorige topic - Volgende topic

brevadaytona

ja al die filmpjes van mr gps staan ook op die curses en ga er nog wel een keer een keer meer tijd in stoppen maar davht gisteren hoe kan je op deze manier een rit naar italie maken , nou voolopig  lukt dat niet ,tenminste mij niet  :stupid :stupid :stupid :stupid

akako

filmpjes op joetjoep werken voor mij perfect. Geen geduld voor een cursus en bovendien ga ik niet alle mogelijkheden gebruiken
Un vento di passione

Vitayalin

mr GPS is in de praktijk maar een heel nare over het paard getild figuur maar ja die filmpjes zijn wel eens makkelijk.

Wim Bon

niet eens.....misschien komt ie zo over.....maar een amabel mens.....
op een ander forum kom ik hem wel tegen.....altijd correct altijd netjes....en als ie het niet weet of verkeerd ziet....geeft ie dat gewoon toe.....

nee hoor,prima vent.....

Vitayalin

bij de kuren van mijn zumo beweerde hij dat er dan wel dubbele kaarten in zouden zitten.(maw zou aan mezelf liggen dan)
Nou nooit van gehoord dat dat zomaar kan met een update  :pret

Van de importeur een nieuwe gehad trouwens. Doen ze heus niet zomaar.

Wim Bon

vandaag maar even de 340 ge update....de 2014 40 erop gezet en wat toestandjes vernieuwd......toch een tijdje mee bezig...ondanks USB3.0.....
ook de 210 van Marlene gedaan.....die heeft geen kaartvernieuwing...maar alleen de software....

alles is gereed voor komend seizoen!!yeah!! :yeah:

Vitayalin

Had ik paar week geleden al gedaan met de zumo en vorige week de nuvi van Marian.
Wel typisch dat die dan die hele 3Gig weer gaat downloaden terwijl het ook al op de laptop staat.
Alhoewel... hoevelen moeten meerdere Garmins updaten  :mellow:

Ook als je in begin niet gelijk kiest voor zumo Én laptop kun je later alsnog alles downloaden.

Ja ik weet, je kunt het ook gewoon wissen en in Basecamp de gewenste kaarten selecteren en overzetten.

Maar ja motorrijders die zelf routes uitzetten is maar een heel klein percentage en het gros van de gebruikers wil enkel updates voor het toestel.
En het duurt even(geen breedband hier) maar steeds een volledig nieuwe kaart heeft natuurlijk ook wel groot voordeel tov enkel de vernieuwingen installeren zoals wat andere merken doen.
Je hebt geen fragmentatie dus herberekenen blijft op maximale snelheid.
Maar ja ook dat is weer van minder belang voor wie voornamelijk de snelste weg van A naar B neemt. Dan zal het zelden voorkomen dat het ding achter elkaar moet herberekenen.

Dus voor de motor vind ik het wel een prima keuze eigenlijk.

Wim Bon

tja,

Wat jij schrijft klopt wel...maar is denk ik een denkfout.....

de 3gig in je lappie,daar maak je ook je routes mee.....
Ik heb van de map source een oudere versie onderhand....

Ik heb ook de basecamp erop staan...vooralsnog niet mijn favoriet......

sommige dingen zijn klierig......bah!!

Vitayalin

Ja hier ook nog Mapsource hoor. 6.16.3 was de laatste stabiele versie.

We proberen wat te wennen aan Basecamp maar even een leuke route maken gaat toch nog in Mapsource.

Wat bedoel je met denkfout?
Die genoemde 3 gig was de ruwe schatting.

TBBW

ik stop met de updates, geeft weinig verschil, tenzij een rotonde in Noorwegen ofzo!
de reis is het doel van de reis.

Francois

Citaat van: TBBW op februari, 18,2014, 17:05:18
ik stop met de updates, geeft weinig verschil, tenzij een rotonde in Noorwegen ofzo!

En ik begin er nu pas volop mee.  Sedert ik eind verleden jaar overgeschakeld ben van adsl naar vdsl, gaat het eindelijk vooruit.
Deed begin van de week update van het kaartmateriaal naar 2014.40 en tot mijn stomme verbazing heel snel en nog zonder problemen ook.

TBBW

Dus ik zal Francois nog eens een keer volgen en er dit weekend nog eens "werk" van maken!
de reis is het doel van de reis.

brevadaytona

heb sinds begin dit jaar 2x update gedaan met name  vanwege de door koos gemelde de weg kwijt in de bergen  , was de m ijne in de heuvels al de weg kwijt dus maar update gedaan alles ,ga merken of het nu goed is

na parijs komwns weekend montage op de breva afmaken en dan eens kijen of met de basecamp wat  meer lukt .

op de beurs ook geen nette montage mogelijkheid gevonden voor in het kuipje ,dus maar mijn eigen gedoe afmaken .

op de pegaso zit het perfect met staufbeugel  .

Vitayalin

Heb op de sport een inbus eruit gedraaid, een draadeind en een bus met verloop er op als kop en daar een "bol" ingedraaid.
Lekker subtiel zo vind ik zelf.

brevadaytona

ja snap wat je hebt gedaan denk ik dat is op de stuurklem , maar daar wil ik hem niet  want dan komt hij onder de ouderwetse routerol te zitten

dus heb een beugel gemaakt van de stuurkuipsteuntjes over de tellerbak in het verhoogde kuipruitje , is gespoten moet hem na het weekend def monteren .

dan kan de routerol ook blijven