Nieuws:

Na grote software upgrade gaat komende tijd nog wel e.e.a. wijzigen in de layout. Uw mening is meer dan welkom in het betreffende forumonderdeel  Forum perikelen. Verder staat alles wat op een laag pitje. de Surinaamse manier zeg maar, vanwege vakantie(weer)

Hoofdmenu

TOM TOM

Gestart door Vitayalin, februari, 12,2013, 18:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Vitayalin

Zo blijkt wel weer dat updaten vlak voor vertrek nooit een aanrader is  :crossy

Vitayalin

En weer een firmware update voor de TT riders die rare omwegen eruit zou halen man o man

brevadaytona

ja is als je van de route bent afgeweken en daarna niet de gemiste routepunten niet verwijderd , was een druk op de knop . zie routepunt als al geweest , en bij een track en zou je terug sturen  was het even opnieuw route laden en voor elkaar.

is echt gezeur van oa mr gps , de zeurpiet heeft nu ook zijn zin op die laatste puntjes , ondanks dat hij al gezegd heeft dat de tomton eigenlijk al beter was dan garmin

bij de garmin was ik al blij als dat apparaat wist waar ik was als hij iets hoger dan de grebbeberg kwam , laat staan dat hij me ergns heen stuurde ,  want lag vlgs garfield ergens in de bossen in plaats van op asfalt hoef je ook nergens meer heen .

blij dat ik van die zooi af ben

moet overigens nog updaten ben bezig met badkamer verbouwing en hoop dat ik na oor operatie  29jullie dat ik op tijd weer op de motor mag( 6tot8 weken herstellen voor dat weer mag ) andrs met de auto naar mandello  :bonk :bonk

brevadaytona

net update gedaan en was fluitje van een cent en alles werkt nog , routes binnengekregen voor weekend 15 -07

staan in tyre moet ze nog aanpassen startpunt ed ga  eerst met de alfa weekje duitsland met vrouw en zus naar eisennach , grenzland museum enzo

brevadaytona

net bij de anwb winkel de tomtom 5100 gehaald met 25% korting platina lidmaatschap  dus voor 225euri, heeft lifetime flitsers online met ingebouwde simkaart , kost het geen data meer .

jammer dat ze dat nog niet bieden voor een motornavigatie kost je mb,s via je telefoon

voor de auto niet meer had altijd flitsmeister bij staan in de auto kost 6mb enkele reis naar de achterhoek nu dus niet meer

morgen maar eens de boel installeren en kijken hoe hij werkt heeft ook iets onzinnig's als wereldkaarten , als ik naar de andere kant van de wereld ga neen ik dat ding niet mee .

maar hoop dat dit net zo goed werkt als flitsmeister heeft al wel een paar boetes voorkomen

brevadaytona

de tomtom voor de auto aan de update gehangen , ging niet vlekkeloos toen het kaat op de tomtom moest iedere keer verbinding weg .

uiteindelijk andere usb poort gebruikt en ging vlekkeloos of de poort van de comp nou niet jofel is weet ik niet maar alles staat erop

wel apart lijkt of het interne geheugen een stuk kleiner is als van de rider  bij de rider nog ong 7gb over bij de tomtom 5100 nog maar ong 650mb , kaartmatriaal is bij beide ong 6,5 gb

dus zal wel een stuk minder intern geheugen hebben morgen nog maar eens kijken , weet eigenlijk niet wat ze opgeven , wel vreemd daar op de 5100 je lifetime wereld kaarten hebt kan je apart downloaden

van het weekend eens de flitser info testen t.ov, flitsmeister op de telefoon

brevadaytona

vanmorgen naar cranenbroek ,dongen geweest op de terugweg melding mobiele flitser op de tomtom  op een plaats die geen normale plek is

en daar stond idd een donker kleurige auot in de berm op de groene kruisweg kijk en zie de driepoot , gelijk daarna in de tomtom vraag staat de flitser er nog , druk ja werkt dus goed , kwam er trouwens meet 130km/u aanrijden dus heeft zijn geld al terug verdiend normaal was ik daar dus de pineut geweest .

wil dit eigenlijk ook op de motor tomtom , lijkt me iets voor de opvolger

wanneer jammer dat de 410 dit niet heeft een simkaart met lifetime online flitsermeldingen

Vitayalin

een simcard en toch geen kosten voor data? Snap ik niet helemaal....

Vitayalin

Ik zie het ja. lifetime geen kosten voor dataverkeer met die sim incluis roaming  :bonk

Maar wat betekend dit? Je wilt toch gewoon op toestel je bestemming intokkelen en gaan?
" Verbind je TomTom GO 5100 met MyDrive en stuur je bestemming naar je GO voordat je in de auto stapt. Bovendien betekent een geïntegreerde simkaart dat je altijd verbonden bent met deze services."

brevadaytona

idd gewoon bestemming  en tom tom doet de rest , net terug van weekjr duitsland en daar ook gewoon online file en flitsers met daarna vraag staat hij er nog 2x mobiele flitser en reed te hard dus op tijd gas los en geen prent als het goed is

brevadaytona

de tom tom's maar weer eens een update gegeven , ging goed een punt dan laptop ging bij de 400 opnieuw opstarten leuk zoiets haha

nu ook split screen bij op/afritten snelweg . was het enige wat garfield als plus nog had tov de tomtom400 als garfiel dan niet dacht dat ik ergens een km naast de weg aan het rijden was haha

Vitayalin

Sinds vorig jaar ook een smartphone dus nu die flitsmeister eens opgehaald waar je het eerder over had.
Eens zien hoe dat werkt.