Nieuws:

Na grote software upgrade gaat komende tijd nog wel e.e.a. wijzigen in de layout. Uw mening is meer dan welkom in het betreffende forumonderdeel  Forum perikelen. Verder staat alles wat op een laag pitje. de Surinaamse manier zeg maar, vanwege vakantie(weer)

Hoofdmenu

Top 3 motornavigatie

Gestart door Vitayalin, maart, 26,2016, 10:14:26

Vorige topic - Volgende topic

Vitayalin

een uitgebreide review over de verschillende beschikbare motornavigatie toestellen.

http://www.mrgps.nl/top-3-motornavigatie-2016/

illustrator

mrgps......de slager keurt zijn eigen vlees.... :zwijg
Het leven wordt voorwaarts geleefd,
maar achterwaarts begrepen.

Francois

Citaat van: illustrator op maart, 27,2016, 09:37:11
mrgps......de slager keurt zijn eigen vlees.... :zwijg

Maar in zijn commentaar heeft ie wel volledig gelijk.

Lees pas nu dit artikel en heb trouwens nog maar recent mijn Garmin door een TT 410 vervangen, voordien kon ik niet vergelijken.  TT vraagt gewenning na bijna 15 jaar Garmingebruik, maar heeft inderdaad zijn achterstand op Garmin zo goed als ingehaald op de meeste vlakken en staat verder op andere.
Nooit gedacht dat ik dàt nog ging zeggen ;-)

Vitayalin

pille

Wat koop ik nu?  Wat is de SIMPELSTE gps voor op de moto?

Vitayalin

theeft allemaal ze voor en tegens.
alleen onroute werkt enkel met Garmin zonder voorbereiding op computer.
Maar als je dat toch niet kent of wilt....

Veloce

Ik vind de Garmin 550 het simpelst. Dit komt waarschijnlijk omdat ik hem al heel heb, en er mee kan ''lezen en schrijven"
Bovendien werk ik nog steeds met Mapsource wat mij ook goed bevalt. Waarschijnlijk ook omdat ik goed weet hoe het allemaal werkt.
Het is inmiddels wel een ouwetje dus er zal binnen een paar jaar een nieuwe moeten komen.

Lang verhaal kort: het is maar net wat je gewent ben!

pille

Dus is het een garmin zumo 340 geworden.  Hopelijk raak ik ooit wijs uit dat ding.  Nu moet ik nog  ergens elt aftakken om de gps te voeden.  Hoe ga ik het best te werk?

Vitayalin

Daar zit toch een aparte voeding bij? gezekerd rechtstreeks op de accu aansluiten dan.
Heb je al een gezekerde draad voor een lader oid kun je daar bij aansluiten.

pille

Krijgt de gps dan niet constant voeding?  Ook als hij stilstaat?

akako

Pille, op mijn Cali zittie rechtstreeks op de accu en dat werkt prima. Wel je apparaatje eraf halen als je stopt anders trekt ie de accu leeg. Of hij wordt gejat  :grin:

Op mijn Suzuki heb ik hem op het achterlicht aangesloten. Dus die gaat uit als ik de motor uitzet. Op de meeste moderne motoren zitten trouwens ook accesoire stekkers maar dat zal nog wel niet op jouw Cali zitten.

En ik heb ook zo een Garmin 340 dus als je vragen hebt laat het dan maar wten
Un vento di passione

Vitayalin

Hier de 350. Zal verder hetzelfde zijn alleen wat meer kaarten waar ik toch niks aan heb :-)

akako

Die is idd hetzelfde. Ik heb ook een 390, eveneens hetzelfde alleen wat sneller bij (her) berekenen
Un vento di passione

pille

Dus.... Een 340_heeft kaarten voor 24 landen en een 350 voor heel europa.  24 is genoeg voor mij :grin:

breva

nieuwe Tomtom rider 550 en nog een oudere rider met wel de nieuwste kaarten er op dus ook nog klaar voor gebruik , de laatste heb ik even op mijn Bonnie gehad maar daar wil je niet meer mee werken als je een Tomtom rider 450 gehad hebt

kunnen max 49 route punten in en berekent dan zelf de kortste route tussen die punten en o wee als je een omleiding tegen komt , dan moet je punten in de route gaan wissen anders blijft die je terug sturen  :stupid was oooooit hypermodern maar nu mega irritant  :stupid

de nieuwe Rider 550 in december bij de Triumph dealer op de motor laten zetten en nu volop mee aan het experimenteren ,  hij heeft wifi dus zodra hij thuis aan gaat haalt hij alle updates binnen , staat ook constant in verbinding met mijn smart phone zodat ook langs die weg de file,s en verkeersberichten ed binnen komen , dan is er ook nog de zeer goed werkende Tomtom mydrive site waar ik routes kan maken middels het kronkelroutes systeem en hoef dan de routes geen eens meer op te loaden naar mijn Tomtom , ik hoef ze alleen maar actief te zetten en dan pakt de rider de route via mijn smart phone middels bleutooth  :shocked:

erg inovatief allemaal en ik hoop niet te hoog gegrepen voor mijn neanderthaler brain  :bonk maar ik houd het allemaal zo basic mogelijk , en zeker met die routes via mijn telefoon ben ik erg benieuwd hoe en of dat werkt , wat als de mijn smartphone geen verbinding heeft ? ga het eerdaags een uitproberen in de auto dat als zo het seizoen begint en ik enthiousiast op pad ga met de brommert met een mooie route dat het allemaal niet blijkt te werken  :popcorn: