Nieuws:

Na grote software upgrade gaat komende tijd nog wel e.e.a. wijzigen in de layout. Uw mening is meer dan welkom in het betreffende forumonderdeel  Forum perikelen. Verder staat alles wat op een laag pitje. de Surinaamse manier zeg maar, vanwege vakantie(weer)

Hoofdmenu

Kurviger

Gestart door Vitayalin, juli, 01,2019, 18:26:13

Vorige topic - Volgende topic

Vitayalin

Citaat van: Francois op juli, 01,2019, 16:48:27
Die Kurviger is zeker een alternatief, gebruik ikzelf ook af en toe.
En als je vooraf op mydrive plant dan kan je toch perfect zien waarlangs de route loopt en eventueel aanpassen?
En eventuele problemen op de route zou die normaal gezien ook moet melden, en kan je de route aanpassne.

Welke route ik ook maak, ik check die altijd eerst via Mydrive om zeker te zijn van werkzaamheden en dgle.

Kermissen, foren, en dgle kan je natuurlijk nooit zeker van zijn, daar zijn andere onbetrouwbare sites voor ;-)

Kun je daar iets meer over vertellen als GPS veteraan?

kurviger, mydrive... ken dat allemaal niet  :zwijg

brevadaytona

je kent wel my route app ??

Francois

Kurviger heeft een website en een mobiele app.  Deze laatste is gratis of betalend met meer opties.  Je kan een route plannen met opties snel, gemiddeld, bochtig of zeer bochtig met vermijden van woonkernen enz.  Werkt zeer snel en zeker niet slecht. 
Interessant is bv de mogelijkheid om geen 2x dezelfde weg te nemen.  Je kan dus bv je eigen adres als start en einde nemen, de optie zeer bochtig instellen en een uiterste tussenpunt kiezen - dan maakt hij automatisch een mooie lus met veel bochten, ik zeg maar wat.  Even uitproberen maar.
Je kan het resultaat exporteren in een aantal formaten, zal meestal gpx zijn, die je dan bv nog extra kunt bewerken met mapsource of basecamp of mydrive of wat dan ook.  Dat exporteren doe je best als track en niet als route, kwestie van één op één te kunnen rijden.  Maar de discussie track/route is weer een verhaal op zich, natuurlijk.

TomTommydrive is het programma dat standaard bij de aankoop van een TT geleverd wordt voor het ontwerpen van routes en de synchronisatie met je TomTom (beide richtingen), maar kan ook algemeen gebruikt worden door niet TT'ers. 
Je kan ook daar lussen laten maken, opties bochtig en weinig/veel hoogteverschillen ingeven en laten berekenen. Werkt via de cloud.
Interessant vind ik vooral dat ie in real time de problemen op de weg weergeeft.  Je kan dus een bv een route maken in een ander programma en daar afchecken of de baan niet opgebroken is of er recent éénrichtingsverkeer is enz.  Goed om voor minder verrassingen te staan bij je rit.  Hij check wel niet op braderieën, wielerkoersen, pensenkermissen of whatever.  Daar schijnen andere- niet werkende apps voor te bestaan (ik ben vergeten welke omdat ze uiteraard afhangen van de ontvangen info van derden die meestal niet geleverd wordt).

Myrouteapplication (Myrouteapp of Mra) is een app die in eerste instantie vooral bedoeld was om het nogal logge Tyre te vervangen, maar zich gaandeweg probeert te profileren als standaard in de motornavigatie en daar begint in te lukken.  Je kunt het best vergelijken met Routeyou, een basis voor het uitwisselen van routes (alhoewel ik persoonlijk Routeyou aantrekkelijker vind, maar dat is dus subjectief). Mra is vooral interessant voor het delen van routes in de cloud en dus bv voor het ter beschikking stellen voor je motorclub.  routes kunnen privé zijn, dan ben jij de enige die ze ziet, voor vrienden (bv je club) of openbaar (voor iedereen).
Je hebt een gratis versie en een betalende, met (veel) meer interessante opties.
De betalende heb ik destijds nog relatief goedkoop kunnen kopen bij het uitbrengen, nu kost ze tegenwoordig een arm en een been.
De betalende heeft voor mij als voornaamste voordeel het kunnen gelijk trekken van routes voor Garmin en TT gebruikers, maw je kan
- uitgaand van de track - ervoor zorgen dat de routes voor HEREkaarten (Garmin), Google Maps en TT kaarten de track volgen.  Het resultaat zou moeten zijn dat de TT rijder en de Garminrijder dezelfde bedoelde route volgen. Dat dit in de praktijk nog niet altijd 100% zo is, ligt niet aan Mra maar aan het toestel zelf - maar dat is weer een totaal ander verhaal met believers en non-believers (zoals ikzelf).
Je hebt Mra voor pc/laptop en ook als app op je smartphone, die kan je dan weer koppelen met je toestel en op die manier via de cloud werken.

Hopelijk eea zo wat duidelijker en anders hoor ik het wel.

Vitayalin

Heb indertijd wel eens met tyre gespeeld lang voor ze met tomtom in zee gingen.
jaar of 2 terug nog eens en alles wat je aanklikte was het "deze optie is alleen in de betaalde versie beschikbaar" of iets van die strekking.
Snel weer verwijderd dus want is gewoon ergerlijk.

ttmydrive is daar dan de opvolger van?

Maar ja veel bochten wil niet zeggen dat je door de mooiste stukjes natuur gaat zoals met onroute.
Ga daar later nog eens rustig naar kijken. Handig om het hier weer terug te vinden dan dus mocht iemand nog andere tips hebben....

Vitayalin

Citaat van: brevadaytona op juli, 02,2019, 00:33:49
je kent wel my route app ??

nee. neem aan dat die voor de phone is?
Ben al wel zover dat ik een bestemming vanaf de phone naar de garmin kan sturen  :popcorn:

brevadaytona

ik heb de toem van myroute app de life time betaalde  zgn gold versie genomen was eenmalig 80 euro . heb hem op de laptop 2 telefoons en de tablet .

erg fijn en makkelijk  . en is idd mogelijk bij de betaalde versie voor tomtom als garmin gelijk te maken  ,op een enkele keer na dan blijf je de route verslepen en dan is net even lastig . maar doe dat ook niet meer als ik een route maak ik maak  bijna altijd voor mijzelf .

tyre had ik de betaalde versie vanwege aanschaf tomtom

weet dat myrouteapp  ook dit jaar weer even de aanbieding had voor lifetime voor een eenmalig bedrag dacht 99 euro .

zou de gratis versie zowiezo nemen . en dan weer wachten op een lifetime aanbieding

brevadaytona

kurviger heb ik geen ervaring mee wel even naar gekeken

heb ook wel eens met route you gespeeld maar dat is al weer een paar jaar terug . weet eigenlijk niet waarom ik daar niet mee verder ben gegaan

Francois

Citaat van: Aladin op juli, 02,2019, 10:53:06

ttmydrive is daar dan de opvolger van?

Nee, Mra is daar de opvolger van, te vlug gelezen ;-)

Vitayalin

Begrijp dat je met tomtom wel een programma mee krijgt tegenwoordig nadat ze met tyre in zee gingen maar dat er wel extra betaald moet worden voor het wat functioneel kan worden.
Had indertijd al alle kaarten van onroute aangeschaft t/m Spanje maar daar nooit geweest met de motor  :evil:

Deed eerder als ik langs leuk plekje kwam dat opslaan en met een rit maken die punten in onroute en dan overzetten op nieuwe kaart en bijtrekken.
Dan narijden en aanpassen en week tevoren nog eens narijden en eventueel aanpassen.
Dan nog kom je wel eens voor verrassingen te staan onderweg met een groep  :pret

brevadaytona

als je een tomtom koopt krijg je my drive en tyre gold

mra niet is een op zichzelf staand route progamma  door voor zo ver ik weet door de mensen achter tyre . je hev ook mra navigatie , voor bv op de telefoon

dua voor by de tomtom hoef je niets bij te kopen ,

breva

ik ben even bezig in dat Kurviger voor as Dinsdag als ik naar JJ suspension in Mill ga , ik wil vanuit IJsselstein over de snelweg naar Zaltbommel omdat ik hier ieder binnendoor weggetje wel ken en vanaf daar binnendoor , begin en eindadres in gevuld en dan komt Kurviger met een mooie route binnendoor maar wat ik wil namelijk van hier naar Zaltbommel over de A2 doet die niet ,

eerst kwam die met een veel te grote route omdat ik er om 11 uur wil zijn maar zag toen dat ik ,, snelwegen mijden ,, aan had staan dus uit gezet maar hij pakt het 1ste stuk nog steeds de A2 niet mee , slingert er een beetje omheen om dan bij Zaltbommel de polder in te duiken , kan dat gewoon niet wat ik wil dus gewoon gaan rijden en dan pakt die bij Zaltbommel zelf de route wel op ?

TigerManZ

Rini, was er even tussenuit dus niet op het forum gekeken.
Gewoon de route plannen vanaf waar je de snelweg wil verlaten. Dus starten op het einde van de afrit.

Verder kun je in de route klikken, dan ontstaat er een nieuw punt dat je kunt verslepen naar de weg die jij wil.

En met de rechter muisknop heb je enkele opties...

breva

heb het inderdaad op vele manieren geprobeerd , ook in Tomtom,s mydrive , en het lukt gewoon niet  :shocked: erg lastig als je totale afstand en rijtijd wilt weten  :bonk maar uiteindelijk ander route helemaal binnendoor gepakt van Tomtom die qua tijd nog wel acceptabel was maar zoals vanouds en nog steeds niet opgelost dus stuurt die je nog steeds op wat langere rechte stukken nog steeds over ventwegen ed parallel aan de weg waar je op rijdt om verderop weer op die weg uit te komen

zelfs op de dijk tussen Appeltern en Nederasselt doet die 2 of 3 keer  :stupid

TigerManZ

Ja ventweggetjes en parallalwegen komt me bekend voor...
Dat kan voorkomen worden door minutieus de route te controleren en daar waar nodig te verslepen.
Dat kan ook met snelwegen maar dat betekend inderdaad dat je na elke af- en oprit de route opnieuw de snelweg op moet slepen.
Tsja... best wat werk maar het kan dus wel en dan kom je ook achter de totale rij-tijd...