Nieuws:

Na grote software upgrade gaat komende tijd nog wel e.e.a. wijzigen in de layout. Uw mening is meer dan welkom in het betreffende forumonderdeel  Forum perikelen. Verder staat alles wat op een laag pitje. de Surinaamse manier zeg maar, vanwege vakantie(weer)

Hoofdmenu

Tomtom mydrive

Gestart door breva, september, 30,2019, 19:36:31

Vorige topic - Volgende topic

illustrator

Geen ervaring met Garmin maar toen ik in het verleden over al dat geklungel las op de fora wat betreft het inladen van kaarten en of routes had ik daar totaal geen zin in.
Het leven wordt voorwaarts geleefd,
maar achterwaarts begrepen.

Edouard Bracame

bedenk me net dat mijn vorige Tomtom geen 500 was maar een 450 , probleemloos en perfect ding
routes maakte ik in tyre en kon ik rechtstreeks in de 450 schieten en voerde die keurig uit zonder gezeik

Tyre bestaat volgens mij niet meer en sowieso niet meer compatible met de 550 , hele poos pogingen gedaan om in mydrive van Tomtom routes te maken maar een grote bak klote en als je dan eindelijk een route had gemaakt die je wilde gaan rijden ging het onderweg wel weer fout , routes downloaden van anderen en in de 550 zetten ook altijd enorm veel fouten in de route  :stupid

vorig jaar zomer laatste poging die ik gedaan heb om een route vanaf dat ding te rijden , we gingen met de cabrio de Q en Q route rijden ( van de tv serie langs allerlei markante punten uit de serie ) en al voor ik bij het startpunt was al allerlei gezeik met dat ding die je continu verkeerd stuurde , ik wist waar ik moest zijn maar dat ding bleef je permanent verkeerd sturen ,

dat was de laatste keer en de zoveelste keer dat ik hem bijna het raam uit pleurde , gelukkig hadden we een boekje van de rit en konden we daarmee de route rijden maar mijn dag was al weer grondig verziekt  :stupid

sindsdien ligt dat ding in de kast en komt er alleen maar uit om als back up mee te gaan naar bella Italia

de navigatie op het mediasysteem in mijn Tipo is van Tomtom dus kan ook gewoon ge update worden , hebben ze met de afleverbeurt afgelopen Mei gedaan en gaan ze ook met de komende beurt in Mei weer doen , is niet gratis maar een up to date navigatiesysteem is toch ook fijn

in de Tipo ook een start stop systeem en kan enkel per rit uitgeschakeld worden , na iedere keer starten moet je hem weer opnieuw uitzetten , in de Panda staat die wel gewoon permanent uit en in de 500 cabrio die ik had ook , in de 500 sport ( de zwarte ) zelfde als in de Tipo , iedere rit opnieuw uit zetten
Let the good times roll

akako

Garmin heb ik al minstens 15 jaar. En als je het eenmaal begrijpt werkt het prima. Bovendien is het apparaatje zelf zowat onverwoestbaar. Ik heb hier nog een Zumo liggen uit 2016. Werkt nog steeds goed en ook nog gratis kaart updates.

De Zumo ligt tegenwoordig in de kast omdat ik een BMW navigator heb. Wat eigenlijk ook gewoon een Garmin is. Maar dan standaard geleverd met een slechter afleesbaar en minder gevoelig scherm, minder geheugen en twee keer zo duur.

Wel deels te bedienen vanaf het stuur, dat dan weer wel.
Un vento di passione

akako

In de Fiat van mevr. Akako zit ook een navigatiesysteem. Maar daar moet je voor gestudeerd hebben om dat te begrijpen 😂😂

Daarom gebruiken we in de auto de telefoon of de Zumo.
Un vento di passione

illustrator

In onze Panda zit de Tomtom blue & me navigatie (werd ook voor Alfa en Lancia toegepast).
Correspondeerde goed met radio en bediening op het stuur...tot de Tomtom stuk ging.
En nu is een gelijke Tomtom niet meer verkrijgbaar dus net zo lag gezocht naar een met eenzelfde passende aansluiting.
Niet alles werkt meer zoals hoort...

akako

Zal bij dat Puntootje wel hetzelfde zijn dan. Ik vind het een bijzonder onhandig ding. Traag ook nog.

Dat blue and me wordt alleen gebruikt voor de koppeling met haar mobieltje. Daarmee kan handsfree gebeld worden, da's wel praktisch. Maar als het stuk gaat zullen we er geen traan om laten hoor. Eigelijk een vrij overbodige accessoire.
Un vento di passione

brevadaytona

Heb hier de tomtom 550 nadat  ik de 400 had latenvallen en lek .

Later gekit , gebruik beide en werken gewoon goed ook met routes maken op de tomtom

Als laden vanuit mra .

Geeft bij dec550 ook ol wanneer jeceen track laadt of hij te rijden door een inrijverbod  op de track  te zetten waar er " gemelde" wegopbrekingen oid zijn .

Helaas geeft  hij na een update geen alternatief  dan . Eerder  wel .

Maar dus nog steeds tevreden

Edouard Bracame

CiteerEn nu is een gelijke Tomtom niet meer verkrijgbaar dus net zo lag gezocht naar een met eenzelfde passende aansluiting.

in een van mijn 500,s zat ook die aansluiting bovenop het dashboard zeg maar , wilde ik ook originele steun en navigatie voor maar bestond inderdaad niet meer , ze hadden wel een originele houder die je er in kon klikken voor je telefoon , kon je die er in doen en daar de navigatie van gebruiken

deze is dat  :voila

Let the good times roll

TigerManZ

Waarom navigatiesysteem kopen voor in de auto? Er zijn toch allerlei (gratis) apps op de telefoon die je toch al altijd bij je hebt?
Een houdertje van 2-3 tientjes waarmee de telefoon opgeladen wordt zodra je de telefoon erin zet en klaar...

En ja er zijn ook apps waarbij je zelf de route uit kunt zetten als je eens niet rechtstreeks van A naar B wil...
Ook apps waar je een GPX (route) bestand in kunt laden.
Alleen zijn die navigatie apps meestal niet gratis. Of ze werken met credits... dat is prima als je die via via binnendoor routes  incidenteel gebruikt.

Edouard Bracame

mag ik daarop reageren met de stelling dat je als petrolhead en auto gek het mooi vind als zo,n navigatiesysteem op je mediaplayer in de auto netjes en perfect werkt ? dan ga je toch niet met telefoontjes en allerlei losse navigatiesytemen en andere troep zitten kloten ?

daarbij , mijn telefoon ligt in het vakje onder de armsteun en de spotify app heeft continu verbinding met de mediaplayer

Let the good times roll

akako

Het werkt ook goed, iig bij ons.

Maar ik vind het overbodig, je kunt ook prima navigeren met je mobieltje. Net zoals zoveel andere dingen in die auto overbodig zijn. Bijvoorbeeld een gescheiden (links-rechts) climate control systeem, anti verblindingsspiegel, start stop systeem, city stand voor de stuurbekrachtiging.

Wat een flauwekul allemaal. Maar het zit erop en wij hebben dat bakje gebruikt gekocht dus dan heb je niks te kiezen. 
Un vento di passione

illustrator

Die city stand op een Panda is inderdaad totale onzin.

TigerManZ

Rini, ik reken mezelf dan ook niet tot de petrolheads... een auto is een vervoermiddel en moet doen wat ik vind dat hij moet kunnen doen.

City Stand? Schiet mij maar lek maar heb er geen voorstelling van wat dat nou zou kunnen zijn...
Persoonlijk vind ik airco en cruisecontrol voldoende in een auto  :wink:

Vitayalin

Dat laatste (CC) ben ik pas echt gaan waarderen nadat overdag alles 100km p/u werd.
in de camper en Transporter achteraf laten inbouwen dan ook.

illustrator

City stand in de Panda maakt dat de stuurbekrachtiging nog prettiger werkt bij bijvoorbeeld inparkeren.
Onzin dus net als Cruise Control in Nederland.
Het is nu zo druk op de snelwegen dat dit niet lekker werkt.
Daarbij rijden er veel op CC met een te lage snelheid dus oervervelend op de snelweg.