Nieuws:

Na grote software upgrade gaat komende tijd nog wel e.e.a. wijzigen in de layout. Uw mening is meer dan welkom in het betreffende forumonderdeel  Forum perikelen. Verder staat alles wat op een laag pitje. de Surinaamse manier zeg maar, vanwege vakantie(weer)

Hoofdmenu

TomTom serie 4xx en hoger: hoe route correct rijden (route en track in overlay)

Gestart door Francois, januari, 11,2020, 18:37:05

Vorige topic - Volgende topic

brevadaytona

Ja de moderne tt kan wel de tracks aan , en wanneer je zelf niet fout rijdt volgt hij deze ook , en wanneer je van de track afwijkt  gaat hij herberekenen naar de track  ,is soms lastig omdat wanneer de verkeersinfo niet aan staat of net gemeld  stuurt hij je  nog al eens naar een stuk dat bv opgebroken is .

wanneer je een track naar de tomtom stuurt maakt deze naast de track ook een route , als het goed is staat de route er dan dus dubbel in als track en als route

dat gaat nog al eens fout bij velen,  voor een track rijden zonder herberekenen is  de split screen methode een mooie oplossing .

brevadaytona

breva

ik weet nog goed dat ik de nieuwe Tomtom 400 serie kreeg bij mijn BMW en die was toen ook net uit en werkte ook voor geen meter , kon de routes niet vanaf Tyre rechtstreeks de Tomtom inschieten , moest je eerst vanuit Tyre de route naar een mini sd card copieeren en die kon je dan weer in je Tomtom doen en de route uploaden in de Tomtom

dat is toen relatief snel opgelost en was sindsdien de prettigste Tomtom om mee te werken die ik ooit gehad heb  , routes maken in Tyre en via een kabeltje zo de Tomtom inschieten , werkte perfect

maar Tyre in inmiddels ook godsonbegrijpelijk ingewikkeld geworden en dan moet de route voor de 550 ook nog eens omgezet naar GPX om hem dan naar Mydrive te copieeren en dan kan je hem actief zetten of verzenden naar je Tomtom  :stupid

waarom is er van iets goed werkends als de 400 serie en Tyre in vredesnaam zoiets ingewikkeld gemaakt , ik heb ook alle respect voor de uitleg en tips van Francois hoor maar ik heb geen zin om dat allemaal uit te zoeken , heeft mijn belangstelling niet , ik wil gewoon een Tomtom die goed en feilloos werkt zonder allemaal ingewikkeld gedoe maar tegenwoordig moet alles moeilijk en ingewikkeld geloof ik

op al de bedrijven en instellingen tegenwoordig zijn mensen alleen nog maar bezig om computers te laten werken zoals hun willen en aan hun werk komen ze niet meer toe  :stupid hoe vaak we bij Miele ook wel niet in de problemen kwamen overdag als je je werk aan het doen was omdat er weer eens problemen waren op die laptop  :stupid

brevadaytona