Nieuws:

Na grote software upgrade gaat komende tijd nog wel e.e.a. wijzigen in de layout. Uw mening is meer dan welkom in het betreffende forumonderdeel  Forum perikelen. Verder staat alles wat op een laag pitje. de Surinaamse manier zeg maar, vanwege vakantie(weer)

Hoofdmenu

Klimaat hysterie en het weer

Gestart door Vitayalin, januari, 21,2020, 17:56:49

Vorige topic - Volgende topic

akako

Wel flink met zand gestrooid zie ik  :mellow:
Un vento di passione

Edouard Bracame

Hans probeert ons zand in de ogen te strooien  :pret  waar zit jij dan Hans ?
Let the good times roll

Veloce

Ik zit op Mambo beach vlakbij Willemstad (Curacao)
Gemiddeld zo'n 28 á 29 graden in maart.
Smorgens ontbijten met de voetjes in het zand.
Gewoon heerlijk.

Veloce

Dit is de wijk Otrobanda in Willemstad.

TigerManZ

Vandaag waren de straten hier ook erg wit... net nu het komende week weer richting de 15°C gaat...  :undecided:

Edouard Bracame

Lekker Hans  :mellow:  ben je op de motor ?  :pret

Geniet er van man  :klap

Wit van de sneeuw of wit van de pekel Han ?
Let the good times roll

illustrator

Citaat van: Veloce op maart, 14,2025, 18:33:05Dit is de wijk Otrobanda in Willemstad.

Proef ik hier een beetje marineverleden?
Het leven wordt voorwaarts geleefd,
maar achterwaarts begrepen.

TigerManZ

Edouard Bracame

zout hoort op de patat , niet op de weg  :stupid

geloof dat we komend weekend eindelijk iets van serieuze regen krijgen en daarna hopelijk het motorseizoen kan gaan starten  :weerman
Let the good times roll

TigerManZ

Waarom heet het dan strooizout?  :bonk

Edouard Bracame

omdat je het over de patat moet strooien natuurlijk  :bonk

maareh als ik zo eens naar de weersverwachting kijk zou de Kawa Maandag wel eens voor zijn eerste km,s kunnen , zondagochtend geven ze regen op en maandag zon en 15 graden

al de ingredienten zijn aanwezig voor de eerste km,s van het jaar , nu maar hopen dat ze het weer nu eens een keer goed voorspellen
Let the good times roll

Vitayalin

Stikstof ondergrens moet van 0,05 naar 1 mol en afstand neerslaggrens drastisch ingekort.
Amoniak komt definitief niet van zeewater en de stikstof meetwaarden langs de kust blijken een 90% (!!!) te hoog.

Wetenschappers die het eerder al betwistten werden verguisd en naar links gebruik hun carrières verwoest.
Vanuit Brussel de roep koeien niet verder te reduceren want inmiddels tekort aan rundvlees en wordt het ingevlogen zoals uit Argentinië. Veel beter voor klimaat uiteraard.

De energietransitie loopt vast, groene stroom is een chaos en de elektrificatie van het wagenpark loopt zelfs terug. Ondanks de miljarden aan subsidies sluit het allemaal niet op elkaar aan.
Denk aan zonnepanelen en stekkerbak combinatie, vrijwel niemand zou er nu nog aan beginnen.

Vanuit D66 krijgt het huidige kabinet de schuld van alles  :evil:

Edouard Bracame

tsja Robje Jetten en de bezemheks Kaag , die hebben een grote teringzooi gemaakt van ons dorp NL ,

de multinationals lopen weg , ernstig stroom tekort omdat iedereen aan de batterij op wieltjes en van het gas af moest terwijl de kolencentrales moesten sluiten en hebben ons opgescheept met subsidie verslindende windmolens die notabene om ze aan het draaien te houden meer stroom verbruiken als dat ze opleveren

maar gelukkig gaat de D66 voorop om ons een oorlog met Rusland in te sluizen want dat is pas goed voor het klimaat  :klap  neem wel aan dat Rob Jetten voorop gaat als de Russische stellingen bestormd gaan worden ???
Let the good times roll

Vitayalin

25+35 miljard euro om in 2050 een eventuele 0,0000037 graden minder opwarming te bewerkstelligen.
Stikstof is een stofje dat neerslaat op de bodem...
Ik zie niet hoe je met kernenergie huizen kunt verwarmen..

Aldus @Roborob Jetten