Nieuws:

Na grote software upgrade gaat komende tijd nog wel e.e.a. wijzigen in de layout. Uw mening is meer dan welkom in het betreffende forumonderdeel  Forum perikelen. Verder staat alles wat op een laag pitje. de Surinaamse manier zeg maar, vanwege vakantie(weer)

Hoofdmenu

Het "grote" Ducati topic

Gestart door kris, september, 27,2012, 18:31:45

Vorige topic - Volgende topic

Veloce

Volgens mij heeft MG dat (lelijke) ontwerp gejat van Ducati, of is het andersom?

Ze lijken iig sprekend op elkaar.

Vitayalin

Ach ja die California was ook voor een bepaalde markt bedoeld toch?
Meer uitgemelkt model is er niet te vinden.

Ander biesje, ander stuur enz. door de jaren heen.

Veloce

Kwa model is (vind ik) een California wel deugen. Ooit een II gehad en die vond ik best mooi. Alleen in scherpe bochten kreeg ik het stuur tegen mn knieën, net iets te krap. Ben natuurlijk ook geen klein Italiaantje he.

Edouard Bracame

staan in Italie nog wel een paar 350,s en 650,s te koop tussen de 2 en 3000 euri maar naar een 750 zul je lang moeten zoeken en flink de portemonnee moeten trekken want is toch wel een groep liefhebbers voor tegenwoordig wat ook geld voor die achterlijke Paso met dat kleine voorwiel

is toch iets wat je vaker ziet , toen ze uitgebracht werden wilde geen hond zo,n ding hebben en dus weinig verkocht en nu zeldzaam en onder liefhebbers gewild dus kassa

zag vandeweek een heel mooie MZ ETZ251 te koop in Friesland , 2500 euro , maar was al weg voor ik er ook maar over na kon denken , bizar heel veel van die MZ handel ( motoren en onderdelen ) is naar een grote opkoper in NL gegaan na het sluiten van de fabriek en gaat nu allemaal met mega winsten weer terug naar oost duitsland  :shocked:

toevallig een heel gesprek met Gerard over gehad paar weken geleden ( MZ enthiousiast en Gerard van Gerrie , je weet wel Han )
Let the good times roll

Vitayalin

Net als de nato's.
Kocht je voor paar honderd bij de domeinen, zoms nog in krat zelfs.
Zie ze nu langs komen voor meer dan 3mille.

Edouard Bracame

die liefde voor die NATO hokken begrijp ik niet zo goed behoudens dan van een enkeling die er in zijn diensttijd mee gereden heeft als ze niet kapot aan de kant gezet waren ,

als ik moet kiezen dan maar een Indiana graag met 750 luchtgekoeld twee kleps blok , niet stuk te krijgen

soldaatje spelen deed ik toen ik een kind van 10 was , pang pang  :pret 

Let the good times roll

illustrator

De NATO ooit helemaal gedemonteerd en getekend voor defensie maar ik zou er nooit een kopen.
In de verleden ook 2x Jawa gereden.
Een nieuwe Jawa Californian 350 gekocht bij Pelt en Dijt op de Overtoom voor fl.1950,-
Later een Jawa 350cc oude model en daarmee zelfs nog op vakantie door Tsjechië en Oost Duitsland gereden.
De Jawa's zijn nu zeer geliefd in hun thuisland en ik zie zelfs prijzen voor een Californian rond de €10.000.
Het leven wordt voorwaarts geleefd,
maar achterwaarts begrepen.

Edouard Bracame

Jawa,s en MZ,s stevig aan de prijs tegenwoordig voornamelijk door dat er in het voormalige oostblok weer een enorme interesse is in al dat oude spul van voor de muur viel ,

eigenlijk wel beschouwd een van de slechtste gebeurtenissen die ons had kunnen overkomen , we worden nu overspoeld met allemaal platkoppen en ander oostblok tuig en de Jawa,s en de MZ,s zijn niet meer te betalen  :stupid

Let the good times roll

TigerManZ

Ja die slimme handelaar is Gerrit Kranenburg van Gekra Motors uit Dieren...
Hij verkoopt inderdaad weer veel terug aan Duitsland.

Wel eens in zijn winkeltje geweest? Heerlijk ouderwets, vol met een verzameling oude motoren.
Niet ruim opgesteld om te bewonderen maar wel leuk om te zien...
Verkoopt met name onderdelen, banden, olie en dat soort spullen.
En ja, soms staat er ook wel eens een Hercules (175cc?) of zo te koop.

Edouard Bracame

Die zaak in Dieren had Gerard het inderdaad ook over en ook dat het leuk is daar eens te gaan kijken ,

Zal er eens aanwaaien als ik in de buurt ben maar volgens Gerard zijn meeste motoren die er staan prive bezit en worden niet verkocht

Maar Gerard zei ook dat het een zeldzaamheid is als hij eens een complete MZ te koop heeft
Let the good times roll

illustrator

In Zwartsluis zit ook zo'n motorzaakje met ouwe zooi al zou ik een Vincent niet gelijk ouwe zooi willen noemen... :crossy
https://www.jvmotors.nl/c-4364881/for-sale-te-koop/

illustrator

Citaat van: illustrator op februari, 10,2025, 12:47:51In Zwartsluis zit ook zo'n motorzaakje met ouwe zooi al zou ik een Vincent niet gelijk ouwe zooi willen noemen... :crossy
https://www.jvmotors.nl/c-4364881/for-sale-te-koop/
Kijk ook eens wat hij al heeft verkocht... :klap  :voila

Edouard Bracame

zit een hele hoop brit iron bij , mooi spul  :klap  ooit mijn droom om wat van dat spul in de schuur te hebben maar laatste 2 Guzzi,s hebben me doen realiseren dat ik echt geen zin meer heb in continu gezeik met die dingen en dealers die niets oplossen maar enkel hele grote rekeningen schrijven ,

moet er niet aan denken weer aan dat gezeik te gaan beginnen , ik houd het wel bij hagel nieuw en als je dat dan niet om laat vallen in de tuin  :stupid  zit je voor jaren lang goed  :crossy
Let the good times roll