Nieuws:

Na grote software upgrade gaat komende tijd nog wel e.e.a. wijzigen in de layout. Uw mening is meer dan welkom in het betreffende forumonderdeel  Forum perikelen. Verder staat alles wat op een laag pitje. de Surinaamse manier zeg maar, vanwege vakantie(weer)

Hoofdmenu

(Motorwereld) nieuws

Gestart door Vitayalin, september, 15,2010, 09:50:46

Vorige topic - Volgende topic

Vitayalin

swirlflaps?

Dat moest ik even opzoeken...

"Swirl flaps, ook wel wervelkleppen genoemd, zijn kleine vlinderkleppen op het inlaatspruitstuk vlak voor de inlaatopeningen van de cilinderkop."

TigerManZ

Da's netjes voor die Alpha  :klap

brevadaytona

Mijn vorige  156 op gas had 364000 kms weg toen ik hem inruilde , decmensen die hem hebben gekocht hadden een 156 op gas met meer dsn 700.000km die was wel aanvervanging toe .

Technisch zijn ze gewoon erg goed , en sinds de 164 ook goed tegen roesten bestand .

Maar ach de naam vanwege de alfasud blijft hangen

Vitayalin

Het rijden zal ongetwijfeld prima zijn maar...

https://www.motoren-toerisme.be/nieuws/rij-indruk-yamaha-niken-gt

Rij-indruk Yamaha Niken GT

TigerManZ

Heb wel eens een klein stukje gereden op een 125cc met 2 voorwielen. Gewoon om het eens te ervaren.
Nou, ik merkte er helemaal niets van op dat parcours. Rijdt gewoon goed.
Heb er niet extreem mee gereden dus kan niet zeggen hoe het is als je stevig doorrijdt en behoorlijk plat door de bocht wil...

Vitayalin

Dit ding is natuurlijk andere koek maar die 3wielers die we al kenden lekken me vooral handig voor woon/wwerk en dagelijks gebruik in die steden waar je veel tramrails hebt of klinkers ofzo.
Je hebt veel meer grip aan de voorkant immers.
En dan de iets bredere versie (voorkant)  mag je dan met autorijbewijs op.

Ik vraag me wel eens af hoe dat zit met filerijden want dat is dan officieel ook geen motor.

Vitayalin

Motor.NL Media Company neemt Bigtwin over

Motor.NL Media Company, uitgever van onder meer de magazines MOTO73, Promotor en het platform Motor.nl, heeft alle activiteiten van Motive Media en Interbike Events overgenomen. Tot deze activiteiten behoren Bigtwin magazine en de Bigtwin Bikeshow & Expo, hét magazine en event voor de custombike-, chopper- en zelfbouw-liefhebber.

Motor.NL bediende voor de overname van Bigtwin al een breed palet aan motorrijders: de toerrijder, de sportieve rijder en alle liefhebbers die hier tussenin zitten. Bigtwin Magazine vult dit spectrum aan met de doelgroep custom- en zelfbouw-rijders. Algemeen directeur Nick Glättli van Motor.NL Media Company: 'We zijn enorm blij dat we de vaak zeer gepassioneerde rijders van Bigtwin mogen verwelkomen binnen ons bedrijf. Bigtwin vormt een prachtige aanvulling op het portfolio van Motor.NL Media Company. Deze overname vergroot ons bereik onder de Nederlandse motorrijders flink en versterkt onze marktleidende positie.'

Maar niet alleen Bigtwin Magazine past goed binnen de ambities. Al jaren zet Motor.NL Media Company groots in op zowel kleinschalige als grote evenementen voor motorrijders. Zoals het Mega MotorTreffen dat elk jaar rond de 10.000 motorrijders trekt. Maar ook de diverse motor toerritten die worden georganiseerd. Glättli: 'Hoe mooi is dus de aanvulling van de Bigtwin Bikeshow die al vele jaren plaatsvindt? Het is een fantastisch jaarlijks feest voor de customrijder en het evenement past perfect binnen de ambities en evenementenstrategie van Motor.NL Media Company.'
Abonnees

Voor de abonnees van Bigtwin Magazine en de bezoekers van de Bigtwin Bikeshow verandert er weinig tot niets. Dit geldt ook voor de zakelijke relaties van Motive Media en Interbike. Ook de mensen die al jaren werkzaam zijn voor de titel en het evenement, onder wie Bigtwin-oprichter Gerard van den Akker, blijven betrokken bij de titel. Van den Akker: "Het complete team blijft betrokken, waardoor het bijzondere DNA van Bigtwin ook na de overname is gewaarborgd.'

Over Motor.NL Media Company

Motor.NL Media Company is onderdeel van de joint-venture Motor.NL B.V.. Hierin hebben PiTE Holding B.V. en Roularta Media Nederland B.V. beide een belang van 50%. Tot het productportfolio van Motor.NL Media Company behoren de magazines MOTO73 en Promotor, het jaarlijkse event Mega MotorTreffen, diverse socialmedia-kanalen op YouTube, Instagram en Facebook met duizenden volgers en het televisieprogramma Motor.NL TV op RTL7. Maar ook dé motorsite van Nederland, www.motor.nl en de community-merken Motormaatje.nl en 'RIDERS' behoren tot de bedrijfsactiviteiten. Daarnaast biedt Motor.NL Media Company diverse diensten waaronder de Motor.NL Verzekering en de webshop Motorkleding.nl.

Over Bigtwin

Bigtwin is hét merk voor custombike-liefhebbers. Zowel het magazine als de Bigtwin Bikeshow etaleren het ongedwongen genieten van alle facetten van de custom-scene: ambachtelijk en met passie gebouwde motorfietsen, nieuwe motorfietsen met een custom-hart, technische tips, vriendenclubs, feesten en roadtrips.

illustrator

Vraag mij af hoe lang die motorbladen blijven bestaan.
Ik neem aan dat de uitgever wel een paar bladen zal samenvoegen in de toekomst.
Zelf in het verleden vaak gekocht of/en geabonneerd maar tegenwoordig zelden dat ik er nog in kijk.
Het leven wordt voorwaarts geleefd,
maar achterwaarts begrepen.

TigerManZ

Herkenbaar! Zelf jaren lid geweest van Moto73. Ook wel eens (soms tijdelijk) lid geweest van KicXstart, Promotor en het Belgische blad Motoren en Toerisme. En ik merk nu als ik heel af en toe een magazine krijg of koop ik er weinig in lees... dus ook al lang niet meer gekocht.

Vitayalin

M&T stopte bij mij toen ze plots niet meer bezorgden in Nederland.
Moto73 ging op gegeven moment alleen nog maar over de nieuwste japanese 600tjes en ene vdGoorbergh.
Toen ook wel klaar mee.
En nog langer terug had je nog "motor" en dat stopte ook.

Vitayalin

Rekeningrijden en motoren; zo zit het met de nieuwe plannen

'Rekeningrijden kan je honderden euro's per maand gaan kosten'. Deze weinig hoopvolle kop stond met dikke chocolade letters op telegraaf.nl. Het nieuwsbericht leeft duidelijk ook onder motorrijders, want op de redactie van ons kwamen tientallen mailtjes binnen, met als centraal thema of dit ook gaat gelden voor motorrijders.

Ongeveer een jaar geleden schreven we hier ook al over en toen was de reactie van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat erg duidelijk: 'Betalen naar gebruik wordt voorbereid voor personen- en bestelauto's. Reden hiervoor is dat de bijdrage van motorrijders aan de opbrengsten in motorrijtuigbelasting relatief laag zijn, net als de bijdrage van motoren aan CO2-uitstoot. Het zou het invoeren van de hervorming van de motorrijtuigbelasting wel ingewikkelder maken dit direct mee te nemen', aldus een woordvoerder.

Maar, geldt dit nog steeds? Ja, is het goede – en voor ons beste – antwoord, zo bleek nadat wij opnieuw contact opnamen met het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat: 'Er is niets veranderd. Het rekeningrijden wordt dus vooralsnog uitgewerkt en ingevoerd voor automobilisten en niet voor motorrijders.'

De oplettende lezer zal vooral het woordje vooralsnog opvallen. Wil dat dan zeggen dat het ooit wel zo kan zijn dat rekeningrijden voor motorrijders gaat gelden? Ja, helaas wel. 'Indien nodig of gewenst kunnen motoren in een latere fase alsnog onder het systeem van betalen naar gebruik gebracht worden' zo liet dezelfde woordvoerder ons namelijk eerder al weten.

Vooralsnog dus nog niet en daar kunnen vooralsnog heel blij mee zijn.

Vitayalin

Qidian belooft fabelachtig brandstofverbruik met nieuwe 150 C
21 uur geleden
door
Jesse Busser @motor.nl

Hoe klinkt de combinatie van retro cruiser-styling en scooterzuinigheid? Volgens het Chinese merk Qidian is het mogelijk. Ze hebben hun nieuwste model, de 150 C, geïntroduceerd. Deze minimalistische 150cc cruiser straalt neo-retro stijl uit en verrast met zijn indrukwekkende brandstofefficiëntie, dankzij zijn bescheiden motor en 16,5 liter-grote brandstoftank.

Volgens de fabrikant uit Guangdong kan deze motorfiets een opmerkelijk bereik van 900 kilometer halen op één tank, wat neerkomt op een verbluffende 55 kilometer per liter. Hoewel het in de praktijk nog moet worden bewezen of deze cijfers standhouden, zou je behoorlijk zuinig moeten rijden om zo'n actieradius te bereiken. Desalniettemin verwachten we dat zelfs bij normaal gebruik de motorfiets indrukwekkende brandstofverbruikscijfers zal laten zien.

Deze uitzonderlijke brandstofefficiëntie is voornamelijk te danken aan de motor zelf. De 150cc vloeistofgekoelde, brandstof-ingespoten ééncilinder levert slechts 19 pk en 16 Newton-meter aan koppel, dus sensationele snelheden hoef je niet te verwachten van deze zuinige cruiser. Maar met een gewicht van slechts 148 kilogram en een lage zithoogte van 700 millimeter, is het een zeer toegankelijke motor, ideaal voor beginnende rijders en zij die op zoek zijn naar een stijlvolle rit.

Voor iedereen die nu lekker gemaakt is met bijna ongeloofwaardige verbruikscijfers hebben we nu het slechte nieuws: het is nog niet zeker of de Qidian 150 C ooit buiten China verkrijgbaar zal zijn. Daar is hij op dit moment te koop voor ongeveer 1.783 euro, wat het een ongelooflijk aantrekkelijke optie maakt voor mensen die gewoon op zoek zijn naar een motorfiets die de aandacht trekt en tegelijkertijd zeer zuinig is. Er wordt gespeculeerd dat de motor onder de merknaam Zontes naar Europa zou kunnen komen. Deze speculatie komt voort uit het feit dat de naam Zontes te zien is op de voorrem. Voorlopig zullen we dus moeten afwachten.

Vitayalin

Zal in Nederland dan wel minimaal het dubbele gaan kosten maar dan nog is het een goed alternatief voor een scootertje.
Ziet er gelikt uit ook voor dat geld.

Edouard Bracame

150 cc ? dan kan je wel mooi mee met het blok(je) om van illustrator  :yeah:
zag vandaag ook een hageltje nieuwe Honda super cub 50 rijden
zag er absoluut goed uit
leuk man
ooit eens een documentaire op discovery gezien over meest verkochte motoren ofzo en de super cub was veruit de meest verkochte motorfiets ooit

Let the good times roll

Vitayalin

De keren dat ik daar was, 2 maand terug nog een weekend. bleek het toch een vrij rustige route.
Misschien wat veel fietsers, vooral elektrische, die de weg graag voor zichzelf hebben met het fantastische uitzicht?

https://www.motor.nl/nieuws/feestelijke-optocht-van-motorrijders-markeert-heropening-zuiderdijk/