Nieuws:

Na grote software upgrade gaat komende tijd nog wel e.e.a. wijzigen in de layout. Uw mening is meer dan welkom in het betreffende forumonderdeel  Forum perikelen. Verder staat alles wat op een laag pitje. de Surinaamse manier zeg maar, vanwege vakantie(weer)

Hoofdmenu

een stomme vraag bestaat niet

Gestart door breva, juni, 25,2021, 09:19:30

Vorige topic - Volgende topic

Edouard Bracame

banden zijn er al omgelegd bij een bandenboer in Belgie voor de motor naar NL kwam dus is niet zo dat TLM de banden er om heeft gelegd , die zaten er al om toen hij voor de grote beurt kwam

er is niet met de motor gereden tot ik de motor kocht na de grote beurt bij TLM , heb ik nog gecheckt want ook die rekening heb ik en is ook geen verwijt aan TLM dat de band er verkeerd om op ligt he , vond het alleen wat apart dat ze het niet gezien hebben terwijl er aan de remklauwen gewerkt is ,

bij Miele werden wij altijd geacht als we voor een reparatie kwamen de hele automaat meteen na te zien , uiteraard verdien model om meteen preventief onderdelen te vervangen maar voorkomt ook een herhaalbezoek waarmee je weer ruimte hebt voor andere klanten en voorkomt ook nog eens geïrriteerde klanten die weer niet kunnen wassen of drogen of wat dan ook en weer Miele moeten bellen

dat is hoe het in mijn ogen ook in een motorwerkplaats zou moeten werken , en tijdsdruk daar komt vaak de dooddoener kunnen geen personeel vinden achteraan maar dat is gewoon gelul natuurlijk , de werkgever legt die druk op het werk en niet de klant die gewoon graag een goede motor terug heeft na een dure beurt , ik denk dat je geen klant hoort als de monteur een 1/2 uurtje extra aan de motor besteed en alles even goed na kijkt , die klant hoor je wel NA een dure beurt als er nog van alles aan de motor mankeert

de motor is ook niet constant zoekerig , alleen bij langzaam rijden stuurt die niet strak , zodra de motor gaat trekken is dat weg , bandenspanning had ik al naar gekeken en staat keurig op 2.2 zoals in het boekje staat alleen viel het me op de er op de band een veel hogere bandenspanning staat dus wat houd je nou aan dan ? de spanning die in het boekje staat of de spanning die op de band staat ? weet even niet meer hoeveel dat was maar vond het wel vreemd hoog voor een voorband

zou zelfs nog een combinatie kunnen zijn van het smalle stuurtje en de cardan , de Kawa heeft een veel breder stuur en uiteraard ketting aandrijving en stuurt heel veel strakker en gemakkelijker dus mischien gewoon gewenning als ik weer op de Guzzi start alhoewel ik er wel al ruim 1200 km mee gereden heb al weer

ik weet het niet , ga sowieso de band om laten draaien op de velg en zal de bandenspanning nog eens checken die op de band staat en of er ook rearwheel use op staat , volgens mij niet want dat was me dan ook wel opgevallen en lijkt me ook wat te smal voor een achterband en ga die rekening eens na kijken wanneer die band dan vervangen is

de voorvering is nog niet zo lang voor de vorige eigenaar de motor kocht gedaan bij een motorzaak in Belgie en balhoofdlager is ook mijn hoofd al gepasseerd maar dan blijft die toch continu zoekerig rijden lijkt mij ? zodra de motor trekt is het weg dus dat lijkt mij dan geen oorzaak toch ?

dank voor je reactie Erik en was geen aanval op TLM enkel vind ik dat je als de motor binnen is voor een grote beurt je even op heel de motor let ipv enkel olie , oliefilter , kleppen stellen en klaar

Let the good times roll

hajerik

De balhoofdhoek en naloop bepaald mede stuurgedrag. Denk aan een winkelwagentje daar zijn de voorwieltjes op lage snelheid ook heel zoekerig.
Banden spanning op de band is de maximale druk die de band bij normaal gebruik aankan. Zou de voorgeschreven banden spanning uit het boekje aanhouden. Afhankelijk van je rijstijl en gewicht kan je de spanning aanpassen wat het fijnst voor je is.
tis dat je niet in de buurt woont anders had ik wel effe een dinsdag avond je band omgedraaid en gebalanceerd op onze herensocieteit.
poetsen is verloren rijtijd

Vitayalin

In het boekje staat de spanning voor de standaard gemonteerde band.
Met andere banden de spanning van de bandenfabrikant aanhouden.
Is meestentijds hetzelfde maar soms ook niet.

Met duo en/of bagage geven ze vaak al 0,2 meer aan maar ben je zelf al +100kg gooi er dan gerust ook maar minstens een tiende bij.