Nieuws:

Na grote software upgrade gaat komende tijd nog wel e.e.a. wijzigen in de layout. Uw mening is meer dan welkom in het betreffende forumonderdeel  Forum perikelen. Verder staat alles wat op een laag pitje. de Surinaamse manier zeg maar, vanwege vakantie(weer)

Hoofdmenu

De Autoped

Gestart door illustrator, mei, 28,2022, 18:09:06

Vorige topic - Volgende topic

breva

CiteerDe arts die Monique haar kunstknie heeft gezet , zei dat recreatief  fietsen het beste was  voor de knieen, hardlopen al helemaal niet .

zei de orthopeed ook tegen mij na de kijk operaties aan mijn knieeen alleen vergat hij er "recreatief "bij te zeggen dus hard gaan wielrennen en ATB,en en kreeg weer steeds meer last van mijn knieeen , uiteindelijk weer bij de fysiotherapeut legde die me uit dat er recreatief fietsen werd bedoeld  :shocked:  :bonk

illustrator

Even een update.
Inmiddels alweer anderhalf jaar en 3 steps verder.
Een "race"step voor de droge dagen dus kaal en zonder spatborden.
Uitvoering met 2 wielen van 28" en aluminium frame.
Een "race" step voor de natte dagen met spatborden en een voorwiel van 28" en een achterwiel van 18"
En vandaag de laatste step opgebouwd in "cross" uitvoering met verende voorvork, 26" voorwiel en 20" achterwiel.
De laatste ga ik hoofdzakelijk gebruiken voor wat stukken door het bos met de hond.
Met de andere steps rij ik nu grotendeels wat langere afstanden tussen de 35 en 80 km.
De lange afstanden meestal in gezelschap van een leuke groep medesteppers.
Kortom een leuke hobby erbij.
En daarbij ook nog gezond, ben zo'n 8 kg afgevallen, een stuk beter uithoudingsvermogen en blessurevrij.
Het leven wordt voorwaarts geleefd,
maar achterwaarts begrepen.

Vitayalin

80km op een step? Holy cow....  :zwijg
28"is een reguliere fietswiel maat toch?

Misschien had ik het al eens gezegd  :rolleyes: maar langs de Belgische kust zagen we afgelopen zomer meerdere stepjes staan voor verhuur. Maar dan wel elektrisch  :evil:

illustrator

80 km is nog niks.
14 januari 2024 wordt de Elfstedensteptocht gereden en die is 230 km.
Nog te weinig getraind om er deze keer aan mee toe doen en daarbij vind ik de datum wat vroeg qua weersverwachtingen.
Maar verder worden er komend jaar meer tochten georganiseerd die meer dan 200 km zijn.
Het leven wordt voorwaarts geleefd,
maar achterwaarts begrepen.

TigerManZ

Goed bezig!!

Fijn van deze gezonde hobby genieten!!