Nieuws:

Na grote software upgrade gaat komende tijd nog wel e.e.a. wijzigen in de layout. Uw mening is meer dan welkom in het betreffende forumonderdeel  Forum perikelen. Verder staat alles wat op een laag pitje. de Surinaamse manier zeg maar, vanwege vakantie(weer)

Hoofdmenu

Leuke dingesen

Gestart door Vitayalin, oktober, 16,2012, 22:11:55

Vorige topic - Volgende topic

Edouard Bracame

marinier als in korps mariniers of als varend blauw ? is nogal een wezenlijk verschil waar men in het engels wel een aparte benaming voor kent maar in het NL niet dus , een marinier is in het engels marine terwijl varend blauw navy is maar dat onderscheid kennen we hier niet waardoor er nogal eens wat verwarring ontstaat en ons mooiste en meest beroemde legeronderdeel verward wordt met een stukken minder spectaculaire job op een schip

korps mariniers wat mij betreft mooiste en beste legeronderdeel wat we hebben in NL met de best getrainde soldaten van NL , commando,s en mobiele brigade allemaal gebakken lucht , hoop dikdoenerij en bla bla

als jong jochie van 16 of 17 heb ik als leerling monteur ruim een jaar op het marinierskamp in Doorn gezeten voor onderwerk op het kamp maar de geschiedenis is zo gelopen dat ik dienstplichtig naar de luchtmacht moest terwijl ik had gevraagd om korps mariniers maar daar dus uiteindelijk 4 jaar bijgetekend en zou het korps voor altijd een droom blijven  :stupid

maar ik ben wat verward , de fregatten en onderzeeers waar jullie dichtbij kwamen ? op de waddenzee ?

wel bijzonder die tocht langs de zeehonden die je gedaan hebt , kan dat ook vanaf het vaste land of moet je daarvoor naar de eilanden ?

en parachute springen , gaaf man , heb ik me ook voor ingeschreven toen ik bij de luchtmacht zat maar was zo,n lange wachtlijst dat dat er nooit meer van gekomen is , spring je zelf Co of een tandemsprong ?
Let the good times roll

illustrator

Uiteraard tandemsprong, ze laten je niet zomaar single springen.
Naast de aanlegplaats van het veer ligt de Mokbaai, het trainingsgebied van de mariniers.
Zou mij niets verbazen dat je ook vanuit Den Helder zeehondentochten hebt.
Wij hadden geluk, voor de Razende bol heb je meestal een verrekijker nodig maar er liggen er soms meer dan 100
Wij zagen ze ,bij toeval, veel dichterbij op een tijdelijk droge zandbank waar we vlak langs voerden.
Het leven wordt voorwaarts geleefd,
maar achterwaarts begrepen.

Vitayalin

Wilde zoiets beens doen voor 50e verjaardag maar kwam er niet van en later durfde ik toch weer niet.
Toen mijn zoon paar jaar terug na een cursus instructeur werd heb ik wel weer getwijfeld maar zoals ze zeggen: "bij twijfel niet doen"  :evil:

Op andere forum indertijd wel een bericht in "Guzzi gezien" dat iemand dagelijks mijn blauwe V50 daar zag staan. Ja die had zoon dat seizoen toen mee naar het eiland.

Edouard Bracame

dat topic kunnen ze eigenlijk wel sluiten , gaat geen dag voorbij dat je niet minimaal 3 Guzzi,s ziet

als je dat allemaal op moet gaan schrijven heb je er een dagtaak aan

wel grappig dat die kabouters nog steeds denken dat ze iets unieks zijn in de motorwereld met hun afgetrapte Guzzi,s  :pret
Let the good times roll

Vitayalin

Bij de brievenbus ditmaal een verzoek van ene Rini voor een snipperdag van het forum en wel op 28september.

https://www.motor.nl/nieuws/rij-mee-met-de-60-jaar-arie-molenaar-motors-jubileum-toertocht-op-28-september/

Edouard Bracame

60 euro om mee te rijden , ik pas even
Let the good times roll

Vitayalin

Zit wel een kroket bij he. Misschien zelfs een kwekkeboom.

Edouard Bracame

nou de ellende met dat soort dagen vind ik dat je vooruit moet betalen , als het kut weer is ben je je geld kwijt  :stupid

vind het idee best leuk hoor , 4 ritten vanuit IJsselstein van elk 60 km met na elke rit een lunch , hapje eten , koffie met gebak en aan einde een BBQ en verder onbeperkt eten en drinken en zelfs een bezoek aan het 60 jaar Arie Molenaar museum voor wat dat mag zijn (?) en als je op de dag zelf kan zeggen als het mooi weer is van ok ik betaal en ga mee samen met buurman die zijn BMW ook van Arie heeft dan zou ik het wel doen maar ga zoiets niet vooruit boeken en betalen

maar jeetje , Arie Molenaar is ook een groot onderdeel van mijn leven inmiddels , in 1983 opende Arie senior zijn pand in IJsselstein en was ik een jochie van 15 , weet nog goed dat ik daar stond te kwijlen bij de eerste olie gekoelde Suzuki GSXR,s , ongekend in die tijd

in al de jaren die volgden vele motorfietsen bij Arie gekocht en ook veel voor Arie gewerkt met open dagen en met de motorbeurs en opgegroeid van jochie wat op keek naar al die motorrijders naar inmiddels zelf een motorrijder met ervaring om het zo maar te zeggen of zoals ik laatst genoemd werd een "old school "motorrijder , moet je dat zien als compliment of ????
Let the good times roll

Vitayalin

Het genot van een stampende eenpitter in beeld:

illustrator

Vanmiddag een lekker stuk met de Imola II gereden.
Lekker sturen over de bochtige binnenwegen rond Dalfsen en Lemele.

TigerManZ

Was het een beetje weer?

Droog was het hier wel maar verder grauw, grijs en rustig herfstweer...
Wilde de brommert eerst ook nog ff uitlaten maar ben naar het voetballen van onze jongste gaan kijken.
Was vanaf zijn 7e keeper naar nu hij 19 is staat hij als spits en ja, 1 minuut voor tijd de winnende goal gemaakt  :wink:  Na met een doelpunt achter te zijn geraakt toch met 2-1 gewonnen.

illustrator

Bij ons vandaag vrij zonnig.
De verwachting voor komende week is gunstig voor nog wat cabrio en motorrijden zolang ze maar niet preventief gaan strooien...

Edouard Bracame

wordt prachtig weer deze week volgens mij en ik zit al sinds vorige week woensdag met griep thuis en knap nog niet erg op ,

meld je je woensdag ziek hangt donderdag een van de teamleiders al weer aan de telefoon of je Vrijdag weer komt werken , nou nee dus , en Vrijdag al de ARBO aan de lijn wanneer je weer aan de gang gaat , na 2 dagen ziek zijn dus  :stupid

dacht dat we met zijn allen na corona andere afspraken hadden gemaakt mbt griep en ziek zijn ?

hoest nog steeds de longen uit mijn lijf dus ze bekijken het maar even lekker , sinds corona zouden we thuis blijven tot we volledig hersteld zijn kan ik me iets van herinneren

wat is dit toch een kut land aan het worden zo onderhand , 25 % van alle mensen hier werkt nog in dit land en oh wee als ze ziek zijn
Let the good times roll

Vitayalin

Edouard Bracame

geen idee Koos , voor de zekerheid toch maar naar huisarts geweest net want slaap al 6 nachten niet vanwege het onophoudelijke gehoest en zaterdag op zondagnacht ook wat bloed op het onderlaken van het hoesten ,

nu codeine gekregen voor het hoesten en doorverwijzing naar ziekenhuis voor foto ivm mogelijk longontsteking , zit nu te wachten tot ze van het ziekenhuis bellen ,

Let the good times roll