Nieuws:

Na grote software upgrade gaat komende tijd nog wel e.e.a. wijzigen in de layout. Uw mening is meer dan welkom in het betreffende forumonderdeel  Forum perikelen. Verder staat alles wat op een laag pitje. de Surinaamse manier zeg maar, vanwege vakantie(weer)

Hoofdmenu

mijn motorhistorie in plaatjes

Gestart door targa 750, april, 19,2010, 19:56:51

Vorige topic - Volgende topic

targa 750

weet niet of het iemand ook maar wat intereseert maar vond het leuk om ,mijn motorhistorie, in plaatjes neer te zetten.
zijn geen foto,s van mijn motoren zoals ik ze had maar heb ze van internet gehaald, meeste foto,s zijn papier natuurlijk en heb geen scanner.
trap af met het jaar 1987 toen ik net mijn rijbewijs had tot en met 1990

targa 750

1990 tot en met 1999, na de kawasaki zephyr heb ik even geen motor gehad omdat we een huis moesten kopen en dus centjes nodig hadden, van de eerste spaarcentjes die we weer bij elkaar geschraapt hadden toen weer een honda cb 250 gekocht.

targa 750

GuzMo

Is wel leuk idee, ja.

Heb ook nog wel foto's maar moet ze zoeken.

Zo'n Yamaha FZR zag ik toevallig gisteren nog rijden tussen Geel en Mol. (B)
(Sterker nog, we stonden naast elkaar voor 't stoplicht. Ik/Wij waren met 't koekblik)
Je ziet ze niet veel meer.
Salutti a tutti i Guzzofili!!!

targa 750

targa 750

targa 750

pille

vertel eens over de laverda, targa?  toen de 650's uitkwamen had ik bijna er één gekocht.  naderhand gelukkig dat ik het niet gedaan heb.  was dat een goeie moto, je 750?
ik vind het overigens een heel leuk topic :mellow:

pille

ik weet niet hoe je foto's moet plaatsen, maar goed...
-begonnen op een suzuki gsx 400T  (staande lelijke tweecilinder)
-dan naar een suzuki gs 500 (staande minder lelijke tweecilinder)
- dan een cagiva mito (model 916)
-benelli 504sport (alleen gekocht omwille van de lemansI kuip)
-aprilia pegaso (zeeer goed moto, daar kan ik alleen goede dingen over vertellen)
-guzzi v50 I
-triumph bonneville
-guzzi v11
-guzzi monza origineel
-guzzi dingo sport
-guzzi monza met agostinikuip

dit maakt 10 moto's op 20jaar (die dingo niet meegeteld). 
en de volgende wordt....................

big twin

big twin

Chips zit je een heel verhaal te tikken is het bestand te groot weg verhaal

Nou nog 1x proberen dan

1 maar dan groen, leuk om te beginnen

2 rijbewijs mee gehaald en veel plezier mee gehad wel met gewone koffers

dit was de juiste kleur maar die wil niet

3-4-5-6-....

de laatste zonder de koffers en met politiekleuren

voor een jaartje iets geheel anders

toen een paar jaartjes geen motor ivm gezondheidsproblemen
en dat weer opgepakt met Aladins (oude) woon-werk motor

deze laatste in 1998 geruild voor de T5  :voila
en daar zijn er nog enkele bijgekomen  :huh:

targa 750

Citeervertel eens over de laverda, targa?  toen de 650's uitkwamen had ik bijna er één gekocht.  naderhand gelukkig dat ik het niet gedaan heb.  was dat een goeie moto, je 750?

ik heb er geen problemen mee gehad, heb hem ook niet zo heel lang gehad, denk een jaartje ofzo omdat ik hem in gebruik niet erg practisch vond.
meest waardeloze vond ik het feit dat de toerenbegrenzer veel te vroeg in kwam, als je even flink ging accelereren kwam dat ding er met een rotklap in terwijl de motor nog vol aan het trekken was, en dan bedoel ik ook echt met een rotklap , je schrok je ongelukkig, leek wel of de motor vast liep maar door dat feit kon ik een simpele kawasaki gsxr 400 van mijn kameraad er nog geen eens mee bij houden  :stupid

andere nadeel was de tankinhoud, die lijkt op de normale plaats te zitten maar dat is dus de luchtfilterkast, de tank zit onder het achterzadel en is dus klein, zeer klein, je reed van tankstation naar tankstation.
voornoemde redenen zijn de reden dat ik hem heb ingeruild op de aprillia sl1000 falco, later hoorde ik van een dealer dat van die laverda,s de nokkenaslagers er uit liepen met alle gevolgen van dien, iemand die ooit overweegt zo,n laverda te kopen dient zich er van te overtuigen dat de kop mbt de nokkenaslagers gemodificeerd is.

en leuk dat BT hem neer zet, op zo een heb ik in 1986 mijn rijbewijs gehaald  :voila

Vitayalin

Vespa 250GS reed ik wekelijks mee naar Groningen(HZS) begin jaren 70.
Voor mij is de circel rond, ben weer bij Piaggio terug  :grin:

een r50 heeft een tijdje meegevaren tot het ding niet meer wilde remmen door al het zeewater

Nadien jaren vermaakt met een motor(boot)

dan een Honda 400F

een silverwing 500

een silverwing 650 maar nu zonder koffers

In 94 een vrijwel nieuwe Lemans uit '93, de allerlaatste die op de weg gezet is (UE 99/100 nummer 100 ging het museum in)
Deze gebruik ik nog steeds

een sport 1200 maar die moet ik delen, nog 2 lemansen waarvan er 1 naar Marian gegaan is, een NTX750, ook een V35 maar waar ik nog geen meter mee gereden heb want een project en er komt een sp1000 volgende maand.

GuzMo

Ja, hè?

Scharrel je oude foto's maar eens op TG.

Moet ik ook nog eens doen. Wordt wel zoeken..... :sad:

GuzMo

Alles is te scannen. Ingeplakt of niet. Da's geen excuus.