Nieuws:

Na grote software upgrade gaat komende tijd nog wel e.e.a. wijzigen in de layout. Uw mening is meer dan welkom in het betreffende forumonderdeel  Forum perikelen. Verder staat alles wat op een laag pitje. de Surinaamse manier zeg maar, vanwege vakantie(weer)

Hoofdmenu

Ter overdenking

Gestart door illustrator, juni, 11,2022, 08:34:17

Vorige topic - Volgende topic

brevadaytona

Klopt dat de tellerstand  ook in de ecu van de motor zit , maar  dat kan jecmet de examiner  overrulen  , en dan geeft het dashboard  de ingegeven kmstand aan . Wanneer je dan gaat uitlezen kan dit zien .

Want eigenlijk hoort de ecu bijde motor , bij motor vervanging  zou anders op het dashboard  bv bij een nieuwe motor wer 0kms op het dashboard  krijgen .

Je hebt daar dan wel dealer/ fabrieks licentie voor nodig  .

Vreemd is bij Guzzi dan dat het niet kan blijkbaar   bij mijn Breda tot 2x dashboard  vv onder garantie  en steeds op nul km,s
Omdat de stand van de oude teller akte er niet in konden zetten . Vraag mij af hoe dat bij de nieuwe modellen  is .

Edouard Bracame

Citeermaar anyway , hoop dat ik morgen weer op de Guzzioot kan komen met de nieuwe computer want geloof dat ik mijn wachtwoord niet meer weet en ook niet op welk mailadres ik aangemeld sta

gelukt , nog even en ik kan ICTer worden  :yeah:
Let the good times roll

illustrator

Ook Mercedes stelt elektrische auto's uit
Ook bij Mercedes stellen ze de komst van elektrische auto's eventjes uit.
Jongens, dit gaat niet goed zo, hè? We hadden toch met zijn allen afgesproken dat elektrisch rijden het nieuwe normaal zou worden? Tesla bewijst al jaren dat je er een prima boterham mee kunt verdienen. Sowieso, bij Tesla lijken de nadelen van een EV (enorme prijs, hoog gewicht, kleine actieradius) een stuk kleiner te zijn.
En vooralsnog lijkt het erop dat fabrikanten zich daar behoorlijk op stukbijten. Naast Tesla zijn er ook nog tientallen Chinese automerken met elektrische auto's die min of meer dezelfde producten lijken aan te bieden. Haal jij ze maar uit elkaar, gaat je niet lukken. Het probleem is vooral dat de markt nog niet snel genoeg toehapt.
Mercedes stelt elektrische auto's uit
Dus fabrikanten moeten enorm veel gaan investeren, maar de consument koopt aanzienlijk minder van die producten. Ergo: het is niet interessant voor de fabrikant om een dergelijk product te verkopen. Zo stagneren de verkoopcijfers van de Volkswagen ID3 dat VW de productie moet afschalen. En dat voor een auto die gezien wordt als de nieuwe Kever en Golf...
Daarom zie je dat meer merken toch nog eventjes vasthouden aan de traditionele automobiel. Daar is namelijk vraag naar en daar is geld mee te verdienen. Mercedes-Benz is de volgende in het rijtje. Aanvankelijk was het de bedoeling om de productie van de A-Klasse te staken (zonder dat er een opvolger klaarstaat). Maar daar heeft Ola Kallenius (de grote baas van Mercedes) een stokje voor gestoken.
Sowieso tot 2026 kun je A-Klasses kopen
De Mercedes-Benz A-Klasse zal nu sowieso tot 2026 in productie blijven. Aanvankelijk wilde Mercedes vanaf 2030 een geheel elektrisch modelgamma hebben, maar daar zien ze toch van af. Dat laat Kallenius weten aan het Britse Autocar.
Het probleem is dat EV's nog niet interessant genoeg zijn. De benzine-versies zijn vooralsnog goedkoper (buiten Nederland en Noorwegen dan) en daardoor is de consument nog niet voldoende verleidt om over te stappen op een elektrische auto.
Aanvankelijk was het de bedoeling dat 50% van alle Mercedessen in 2025 geëlektrificeerd zouden zijn. Dat doel heeft Mercedes al aangepast naar 2030. Kortom, je kan nog eventjes een A-Klasse met plofmotor kopen. Of Mercedes nog updates of facelifts in de planning heeft staan, is niet bekend.

Het leven wordt voorwaarts geleefd,
maar achterwaarts begrepen.

hajerik

Bedrijven willen geld verdienen,
idealisten willen dat de wereld verbetert
maar wie dat moet betalen is een beetje lastig.
denk dat de politiek er een zooitje van maakt en heeft gemaakt.
Je kan straks ook niet bij gebrek aan eigen vervoer met het openbaar vervoer als je op het platteland woont, door privatisering met slechte voorwaarden worden de onrendabele lijnen opgeheven, en die lijnen worden steeds onrendabeler omdat de vervoers bedrijven moeten vergroenen en daardoor onbetrouwbaar duur materieel hebben.
Und soweiterenz.
poetsen is verloren rijtijd

Edouard Bracame

nou ja , ik moet zeker 1 x per week om 4 uur beginnen en om 03.30 aanwezig zijn op de Lage Weide in Utrecht ,
hoeveel bussen denk je dat er om die tijd richting die kant op gaan ?
en fietsen , kan maar dan ben je 40 minuten onderweg en daar heb je ook echt geen zin in om 02.50 dan dus  :shocked:

en electrische auto,s , tsja ik roep dat al veel langer , dat is absoluut de toekomst niet
uiteraard wel volgens de Haagsche tunneldenkers maar dan zullen we eerst eens wat kerncentrales neer moeten gaan zetten en accu,s moeten uitvinden die net zo snel vol zitten als de tank van een benzine / diesel auto

mischien dat electrische auto,s voor een verre toekomst de oplossing zijn maar voor de eerste 20 jaar sowieso nog niet , ik kan ook niet begrijpen waarom oa energie leveranciers niet wat duidelijker zijn geweest naar Den Haag dat dit op korte termijn niet te realiseren is omdat er dan dus kerncentrales gebouwd moeten worden en wat een nog veel grotere operatie is , het hele land zal opnieuw bekabeld moeten worden met veel dikkere kabels en dat alleen gaat al jaren en jaren duren

maar goed , Den Haag zit nu in de stikstof tunnel en daar zullen we op een dag ook wel weer uitkomen net als lang geleden de zure regen tunnel toen we ineens geen Freon meer mochten gebruiken in oa koelkasten en drijfgas in oa deodorant en daarna de fijnstoftunnel die we ook nooit meer gehoord hebben

ik vrees alleen dat als we die tunnel uitkomen NL wel zo,n beetje economisch ten gronde is gericht ,
dat is nou wat je krijgt als je een bende Millenials en generatie Z,s na een pretstudie debatteren of politieke wetenschappen die in het bedrijfsleven niet aan de gang komen omdat ze daar te licht voor bevonden zijn de leiding over het land geeft
Drs Jasper Verhage heeft al jaren geleden gewaarschuwd voor deze problemen omdat er een hele generatie enkel door moeders en juffen op school opgevoed is waardoor we een totaal woke generatie sneeuwvlokjes hebben nu die aan het werk wordt moeten maar dat helemaal niet aan kunnen of ook maar zin in hebben
Let the good times roll

Vitayalin

De bekabeling en tussenstations van windmolenpark op zee valt 40 miljard(!) duurder uit dan voorzien maar is nodig voor "goedkope"stroom.
Hoewel de voorziene stroomlevering groter is dan de beoogde nieuwe kerncentrales is daar geen ruimte voor op het net en hoewel minder duur dan die 40Miljard extra kosten is het te duur.
Links wil ons aan de elektrische auto maar extreem links saboteert de fabriek en stroomvoorziening van Tesla.

Boeren moeten betalen voor mestafvoer en kunstmest gebruiken waarvan de productie veel CO2 oplevert en het gebruik grond en oppervlakte water verontreinigd.
Auto's en huishoudens moeten verregaand over op elektrisch maar nieuwe wijken, flats en bedrijven staan op een wachtlijst voor netaansluiting wegens geen capaciteit.

Zonnepanelen zijn goed voor het milieu en leveren extra stroom aan het net maar worden inmiddels extra belast omdat die stroom onwenselijk is en centrales een vergoeding krijgen wanneer er minder stroom afgenomen wordt dan voorzien. Ook stilstaande windmolens hebben recht op een vergoeding, ook als het vanwege te weinig wind is.
De reductie tandwielkasten gaan wel eens lekken waarbij al snel een 200ltr olie in de grond of zeewater verdwijnt.

Maar hey "de groene stroom is goedkoop want subsidie" zei Kaag.
En links ziet dat het goed is en "kleinigheidjes" hou je altijd.

Regeren is vooruitzien en wie daar weinig van merkt heeft er duidelijk niet voor doorgeleerd zullen we maar zeggen  :censored

illustrator

Vitayalin

Wat verstoor je en welke herdenking begin ik onderhand te denken.
Begon al met een comité die vond dat we alle oorlogsslachtoffers, dus ook van de toenmalige vijand, moeten herdenken.
Herdenk je alles herdenk je eigenlijk niets meer.
Dan een toespraak van een debiele Arnon Grunberg in 2020 dat de Marokkanen de nieuwe Joden zijn. Niemand die weet heeft van Marokkanen transporten naar vernietigingskampen maar de herdenking op de Dam mag er voor misbruikt worden.
We weten enkel van voorgaande jaren dat ze na afloop van de herdenking met de kransen gingen voetballen.
Misschien is het de combinatie van onze leeftijd en een veranderende wereld?
Van huis uit herdenken we dan de gevallenen voor onze vrijheid, van Nederland.
Dan zie je politici vooraan staan die juist strijden voor opheffing van de soevereine staat Nederland en op willen gaan in het vierde rijk. (D66 en Volt) Ik vind dat persoonlijk maar raar, zeker wanneer ze ook een kransje leggen voor de camera's.
Het is al zover dat een verstoring zelfs geen verbazing meer wekt maar als vaststaand risico gezien wordt. Demonstraties zijn zelfs al aangekondigd, ongetwijfeld weer pro Hamas.
i.p.v. 20.000 mensen mogen er nog 10.000 ter plaatse bij zijn incluis controle/fouilleren vooraf.

Vitayalin

Zoals verwacht, "genocide" in Gaza als onderwerp.
De NOS keek en zag dat het goed was.

brevadaytona

En dan iets waar ik en mijn ouders zich tijdens hun leven aan ergeren,  dat het in Amsterdam moet .
Rotterdam  is geheel plat gegooid,  en  in de oorlog  was Amsterdam  nsb stad nr 1

Op het Anne Frank huis na .

illustrator

Dat heeft te maken met het nationaal monument op de Dam.

brevadaytona

Daar hoort het niet te staan . . Ben trouwens  van mening dat het beeld van ZADKINE het eruit geschoten  hart meer past bij de 4 en 5 mei herdenking

Edouard Bracame

tsja en ik vind dan weer dat het dan bij de militaire begraafplaats bij de Grebbeberg in Rhenen gedaan moet worden , daar zijn in de eerste dagen van de oorlog de meeste NL militaire slachtoffers gevallen

en zo hebben heel veel plekken wel iets bijzonders te herdenken aan de oorlog en dat wordt toch ook in iedere plaats gedaan ?

vind alleen dat de essentie aardig weg is inmiddels , het was ooit bedoeld ter nagedachtenis aan de Nederlandse militairen en verzetsmensen die gevallen zijn in de 2de wereldoorlog toch ?

waarom moet daar ineens van alles en iedereen bij gehaald worden ? vind dat we aardig van waar het oorspronkelijk voor bedoeld was afdrijven en als je daar dan nog bij haalt dat bv de holocaust niet bestaan heeft volgens onze generatie Z omdat het niet meer op school onderwezen schijnt te worden ?

SCHANDE !!!!!!!

Let the good times roll

Edouard Bracame

de generatie Z is enkel nog bezig met LHQBTI + en weet ik veel wat nog meer , gender , woke , studeren , backpacken , bij de psycholoog lopen en dan vervolgens als ze op hun 30ste daar eens klaar mee zijn allemaal gaan lopen janken dat ze geen huis kunnen kopen / huren

nee mischien had je iets eerder in je leven iets op moeten gaan bouwen ipv tot je 30ste feest te vieren en lang leve de lol  :stupid

snap ook niet wat die generatie mankeert hoor , uit de directe omgeving van mijn neef van ik geloof 22 of 23 hebben al 2 leeftijdsgenoten er een eind aan gemaakt  :shocked:

valt het zo zwaar dat je het uiteindelijk allemaal zelf moet doen in het leven en aan het werk moet voor een baas die je verteld wat je moet doen en je niet ieder uur een aai over je bol komt geven en komt vertellen hoe perfect je dit nou weer gedaan hebt  :stupid

ging jaren geleden al mis met die generatie , zat eens bij mijn schoonzus en toen kwam dat jong met een of ander zelf gemaakt vogelhuisje thuis wat echt schots en scheef was maar hij werd gewoon de hemel in geprezen  :shocked:

wij kregen vroeger op de LTS een blokje messing en je mocht net zo lang vijlen tot het aan alle kanten haaks was

en mijn neef heeft nu bedacht dat hij bij de nationale reserve wil ( die kinderen denken dat oorlog een spelletje is en dat je net als bij het gamen als je wordt neer geschoten wordt weer opstaat en door loopt ) maar hij is met zijn studie niet bij het koor gegaan omdat hij zich niet wil laten commanderen en vertellen wat hij moet doen

oh zeg ik , en denk je dat de sergeant komt vragen of je alsjeblieft iets wilt gaan doen en je een aai over je bol geeft als je het gedaan hebt ????

Let the good times roll

illustrator

Citaat van: Edouard Bracame op april, 20,2024, 07:06:57
tsja en ik vind dan weer dat het dan bij de militaire begraafplaats bij de Grebbeberg in Rhenen gedaan moet worden , daar zijn in de eerste dagen van de oorlog de meeste NL militaire slachtoffers gevallen

en zo hebben heel veel plekken wel iets bijzonders te herdenken aan de oorlog en dat wordt toch ook in iedere plaats gedaan ?

vind alleen dat de essentie aardig weg is inmiddels , het was ooit bedoeld ter nagedachtenis aan de Nederlandse militairen en verzetsmensen die gevallen zijn in de 2de wereldoorlog toch ?

waarom moet daar ineens van alles en iedereen bij gehaald worden ? vind dat we aardig van waar het oorspronkelijk voor bedoeld was afdrijven en als je daar dan nog bij haalt dat bv de holocaust niet bestaan heeft volgens onze generatie Z omdat het niet meer op school onderwezen schijnt te worden ?

SCHANDE !!!!!!!

In mijn lagere schooljaren 1956-1962 werd er bij de geschiedenisles veel aandacht besteed aan wat er allemaal VOOR de 2e wereldoorlog was gebeurd.
Het was net of de mensen de oorlog maar zo snel mogelijk moesten vergeten.
Een soort schaamtegevoel dus.
Sinds een paar jaar leeft het besef pas wat er in het verleden is gebeurd.
Dat er bij het herdenken ook recentere oorlogen worden herdacht vind ik niet verkeerd
Uiteindelijk sterft de 2e wereldoorlog generatie nu uit.
Waar en op welke plek wordt herdacht maakt mij niets uit als er maar even 2 minuten STIL wordt gestaan vind ik getuigen voor respekt voor de slachtoffers voor welk conflict of oorlog dan ook.