Nieuws:

Na grote software upgrade gaat komende tijd nog wel e.e.a. wijzigen in de layout. Uw mening is meer dan welkom in het betreffende forumonderdeel  Forum perikelen. Verder staat alles wat op een laag pitje. de Surinaamse manier zeg maar, vanwege vakantie(weer)

Hoofdmenu

Ter overdenking

Gestart door illustrator, juni, 11,2022, 08:34:17

Vorige topic - Volgende topic

illustrator

Steve Jobs (56) overleed op 5 oktober 2011 als miljardair met een fortuin van ca. ... 7 miljard aan alvleesklierkanker, en hier zijn enkele van zijn laatste woorden...

' ' In andere ogen is mijn leven de essentie van succes, maar afgezien van werk heb ik weinig vreugde. En uiteindelijk is rijkdom gewoon een feit van het leven dat ik gewend ben."

' ' Het moment dat ik op het bed lig, ziek en mijn hele leven herinner, realiseer ik me dat al mijn waardering en rijkdom die ik heb zinloos is in het gezicht van de naderende dood. Je kunt iemand inhuren om voor je te rijden, geld voor je te verdienen - maar je kunt niet iemand huren om de ziekte voor je te dragen. Je kunt materiële dingen vinden, maar er is één ding dat je niet kunt vinden als het verloren is - LEVEN ".

' ' Verwen jezelf goed en waardeer anderen. Naarmate we ouder worden, zijn we slimmer en beseffen we langzaam dat het horloge de 30 € en de 300 € waard is - beide tegelijk laten zien. Of we nu een handtas dragen ter waarde van 45 € of 450 € - het geldbedrag in de portemonnees is hetzelfde. Of we nu rijden met een auto ter waarde van 150,000 € of een auto ter waarde van 30,000 € - weg en afstand zijn hetzelfde, we bereiken dezelfde bestemming. Als we een fles wijn drinken ter waarde van 300 € of 10 €, dan is de ' ' Rausch ' achteraf hetzelfde. En als het huis waarin we wonen 300 vierkante meter of 3000 vierkante voet heeft - eenzaamheid is hetzelfde."

' ' Je ware innerlijke geluk komt niet voort uit de materiële dingen van deze wereld. Of je nu Firdt Class of Economy Class vliegt - wanneer het vliegtuig neerstort, je crasht ermee."

Vijf tips van mij:

1) Voed je kinderen niet op om rijk te zijn. Leer ze om gelukkig te zijn. Als ze op een gegeven moment groot zijn, zullen ze de waarde van dingen realiseren, niet de prijs.

2) Eet je voedsel als medicijn, anders moet je je medicijnen als voedsel eten.

3) Degenen die van je houden zullen je nooit verlaten, ook al hebben ze 100 redenen om op te geven, ze zullen altijd een reden vinden om te volhouden.

4) Er is een groot verschil tussen mens en mens zijn.

5) Als je snel wilt gaan - ga alleen. Maar als je ver wilt gaan - ga samen!

En eindelijk de zes beste dokters ter wereld:

1. zonlicht
2. Stilte
3. Beweging
4. gezond eten
5. vertrouwen
6. vrienden

Houd ze in alle fases van het leven en geniet van een gezond leven.

In welke levensfase we nu zitten, na verloop van tijd, zullen we geconfronteerd worden met de dag dat het gordijn naar beneden komt.

Koester je familie, je echtgenoot, je vrienden... en behandel ze goed.
Het leven wordt voorwaarts geleefd,
maar achterwaarts begrepen.

breva

Tsja leuk maar net zoiets als iemand met een berg geld op zijn rekening , groot vrijstaand huis aan de loosdrechtse plassen en een paar Ferrari,s in de garage die zegt " geld maakt niet gelukkig "

Nee maar het maakt het leven wel stukken leuker als je niet iedere dag als loonslaaf naar een baas toe moet om een paar rot centen te gaan verdienen die de staat weer van je af pakt  :stupid

Nee sorry dit vind ik van zulke dood doeners , makkelijk geluld als je er genoeg van hebt en als die mijnheer Jobs zo,n hekel had aan al dat geld had hij het ook uit kunnen delen

Geld , ik hoef er niet in te zwemmen maar pootje baden is leuk  :pret

illustrator

Het gaat er om dat hoeveel poen je ook hebt, je geluk en gezondheid toch het allerbelangrijkste zijn.
Maar je hebt misschien wel gelijk als loonslaaf met 2 motoren en een auto (of 2), een lieve vrouw en een hond, een eigen huis en zeker 2x per jaar op vakantie naar Italië is het zwaar afzien..... :pret
Toon Hermans had daar een mooie spreuk voor:
"wat heb je aan al je miljoenen Piet, als je kakken moet maar je kan het niet".

akako

Daar ben ik het wel mee eens.

Zelf heb ik ook vaak kritiek op de overheid en hoe het er tegenwoordig in ons land aan toe gaat. Maar ik realiseer me ook dat het allemaal relatief is.

Wat ik zelf wel jammer vind is dat ik vroeger een grote betrokkenheid had bij de maatschappij, politiek en andere mensen die het in mijn ogen minder goed hadden dan ik en dat dit nu steeds minder wordt.
Un vento di passione

illustrator

Grotendeels veroorzaakt door het zwabberen van de regering.
Grote plannen maar als ze 4 jaar verder zijn komen er weer aangepaste plannen terwijl de eerste nog niet eens zijn uitgevoerd.
Dat maakt een kiezer onzeker en dan gaat die uit protest stemmen op de partij die alle eerdergenoemde plannen afkeur maar vergeet te vertellen hoe het dan wel moet.
En dan vragen ze zich later af waarom er steeds minder kiezers zijn.

breva

zwabberen ?  :huh: ik noem het eerder oplichting en kiezersbedrog , dat achterbakse zooitje daar in Den Haag doet er alles aan om alles wat er na de oorlog is opgebouwd in de kortst mogelijke termijn af te breken en daarbij zoveel mogelijk bij elkaar te graaien en hun eigen zakken te vullen

CiteerHet gaat er om dat hoeveel poen je ook hebt, je geluk en gezondheid toch het allerbelangrijkste zijn.

en hoeveel geluk heb je als papa en mama geld zat hebben en je als jongere een heel leuke start kan maken in het leven met de jubelton van pa en ma , dan heb je toch al een hele grote voorsprong op iedere andere jongere die alles cent voor cent zelf bij elkaar moet verdienen , en daar ontstaan dus meteen de verschillen al die je hele leven door etteren

CiteerMaar je hebt misschien wel gelijk als loonslaaf met 2 motoren en een auto (of 2), een lieve vrouw en een hond, een eigen huis en zeker 2x per jaar op vakantie naar Italië is het zwaar afzien.....

en daar hebben we dan ook jarenlang KEIHARD voor moeten werken , daar heb ik jarenlang voor op Italie gereden met werkweken van 70-90 uur per week en heeft Regina meer dan 20 jaar voor staan buffelen in het bedrijf van haar vader voor dat failliet ging

we hebben van niemand iets cadeau gekregen , toen we begin jaren 90 samen gingen wonen in ons eerste huis in Montfoort moesten we beginnen met een dikke hypotheek van 180.000 gulden en omdat daar al het geld aan opging met een auto van 20 jaar oud en meubels uit een scheiding van vrienden van ons die ik voor 1000 gulden heb overgenomen

moet je eens aan de jeugd van anno nu voor gaan stellen om zo te starten en dan heel veel uren op de vrachtwagen te gaan maken om alles te betalen , als ze alleen al denken aan werken tegenwoordig zijn ze al moe

heeft helemaal niets met geluk te maken Co , heeft met mentaliteit en doorzettingsvermogen te maken dat we nu een huis hebben wat bijna vrij is , 2 auto,s voor de deur en de 3de op komst , 2 motorfietsen in de schuur en 2 mooie electrische fietsen en inderdaad een Beagle , een Ragdoll en een vullisbakkie

CiteerDat maakt een kiezer onzeker en dan gaat die uit protest stemmen

zelfs daar ga ik mijn tijd al niet meer aan verdoen , na bolkenstein heb ik de hoop al opgegeven , iedereen stemde op Bolkenstein en direct na de verkiezingen vertrok hij  :stupid of feiten zoals een kabinet wat valt op de toeslagen affaire en vervolgens in precies dezelfde samenstelling weer door gaat of er nooit iets aan de hand is geweest , een kabinet wat zich door rechters laat vertellen welk beleid er gevoerd wordt en dan nog wel het hoogst opmerkelijke , grootste deel van NL stemt rechts waardoor de VVD weer de grootste wordt met als 2de de PVV maar simpelweg omdat de VVD weigert om samen met de PVV te gaan regeren omdat Rutte door Wilders op zijn pikkie getrapt krijg je gewoon een ULTRA links bestuur door je strot geduwd en dan ga ik het nog geen eens hebben over de moord op Fortuyn waar HEEL VEEL meer achter heeft gezeten als Volkert die een probleem had met Pim , Pim is gewoon opgeruimd door het Haagsch establishment , de cosa nostra is er niets bij vergeleken met dat zooitje zakkenvullers en graaiers in Den Haag

vertel me nog eens wat nou de zin is van stemmen ?

breva

hoor net van Regina dat Drs Jasper Verhage op Facebook iedereen oproept om de 22ste te gaan staken , dat iedereen zijn werk neer legt , ziek meld en wegen blokkeert ........................... en dan doet hij daar zelf zeker weer niet aan mee  :pret

illustrator

Als ik van geluk spreek bedoel ik het gevoel waarbij je je prettig voelt.
Dat is wat anders dan een prijs winnen of stinkend rijke ouders hebben.
Daar zitten vaak ook ongelukkigen bij.
Geluk is niet te koop, dat moet je zelf maken.

breva

en dan zijn we weer terug bij wat ik al eerder schreef , geld maakt niet gelukkig maar het helpt wel  :yeah:

Vitayalin

Ook maar eens ter overdenking:

Ook van de motoren die bij dealers in onderhoud zijn wordt maar zelden de kilometerstand doorgegeven.
Nu is dat natuurlijk ook niet te vergelijken met auto's waarbij het bij het afmelden voor de apk moet worden ingegeven.

https://nieuwsmotor.nl/nieuws/motornieuws/rdw-768-565-geregistreerde-tellerstanden-motoren-is-nog-niet-genoeg/

illustrator

Lastig om te ontdekken of er tellerfraude is gepleegd bij voertuigen uit het buitenland.
Als voorbeeld bij mijn barchetta die net als vele andere barchetta's uit Duitsland komt staat de teller op 104.000 na 24 jaar....geloof jij het?
Binnen een half uurtje heb ik er zo 50.000 vanaf gesleuteld, of bij barchettaparts is een gebruikt display met een andere (lagere) kilometerstand te koop voor weinig.
Ik denk dat hetzelfde geldt voor de vele motoren die niet in Nederland zijn gestart.
Wat is dan de zin om na import alsnog de kilometerstanden bij te houden.
Daarbij is een vermelding of de stand wel of niet in verhouding is met de leeftijd een slag in de lucht.
Cabriolet en motorfiets hebben een lager kilometergemiddelde dan een gewone personenwagen.
Uitzonderingen daargelaten.

brevadaytona

Ook bij ex leasebakken is het maar de vraag , wat doen ze , bij de eerste apk zetten ze de tellerstand  terug, eenvoudig door de tellerstand  aan te passen inde bodycomputer , ende boekjes worden dan pas door de leasemaatschappij/ dealer ingevuld .(Ven M lease deed dit . Overgegaan in van Mossel )
Of van Mossel het nu nog doet weet ik niet .
Maar wat zegt de tellerstand  ? Mijn Alfatje staat nuop 476000km, afgelezen  tellerstand  haha

Gaat nu wel wat olie uit de turbo opgeven , en de deeltjes teller komt  hij niet meer door , maandag heb ik opgelost  , afmelden voor iets extra's.

Edouard Bracame

en toch weet ik niet of dit allemaal zo gemakkelijk is als dat hier wordt omschreven ,

vorig voorjaar is er in mijn 500 cabrio een nieuwe tellerunit gezet omdat er een storing in zat en ik opperde dus tegen de monteur dat hij er mischien een lagere km stand in kon zetten maar dat gaat dus niet , hoger wel , lager niet want dan blijft de km staand continu staan knipperen

bewijs ook geleverd want de de 500 die regina had werd met enige regelmaat de tellerunit helemaal donker en zag ze niks meer en die moest dus gereviseerd worden dus hebben ze tijdelijk de oude teller unit van mijn 500 er in gezet en aangezien de km stand van haar 500 hoger was als die van mijn cabrio bleef dus inderdaad de km stand continu staan knipperen

vreemd genoeg verdween de storing die in de unit zat wel enige tijd nadat die in de 500 van Regina was gezet  :shocked:

inmiddels is de gereviseerde unit weer in haar 500 gegaan en heb ik die alweer ingeruild samen met de Mito op een 500 sport uit 2016 waar ik nu in rijdt , MEGA gaaf ding  :klap en ik heb van mijn moeder voor mijn verjaardag een Fiat Panda gehad van het nieuwste model ( 2018 ) en daar rijdt Regina nu weer in 

de cabrio hebben we ook nog maar die staat niet meer thuis , heb een abonnement genomen op de parkeergarage hier in IJsselstein , staat die het hele jaar lekker droog en beschut , is hier op 12 minuten lopen vandaan goed te doen als je even stukje wilt gaan rijden

Let the good times roll

brevadaytona

Ik weet zeker dat het kan bij alfa  .of het kan bijde laatste modellen  weet ik niet  maar bijde gulietta 100% zeker .moet je wel  de examiner  hebben met fabrieks abonnement.  Usato kon dit ook helaas is Robert overleden.

V en m deed dit bijde Mercedes leasebakken van mijn werk , wat  voor computer ze daarvoor hadden  weet ik niet

Edouard Bracame

ooh het kan ongetwijfeld , ik schrijf enkel dat het minder makkelijk lijkt te zijn als even computer er aan en klaar
maar ik zou het echt niet weten , weet alleen dat de teller unit van de 500 het niet pikte omdat blijkbaar de km stand ook in de ECU staat opgeslagen ofzo ? i don't know

ben ook absoluut geen computer expert , of kenner of hobbyist , die kutzooi moet gewoon doen waar ik het voor gekocht heb en anders ontplof ik , ik zeg altijd als ik een gat wil hebben pak ik een boormachine uit de schuur en boor een gat , klaar en dat verwacht ik ook van een computer

als zo,n klote computer niet doet wat ik wil en waar ik hem voor gekocht heb ben ik echt niet van plan om uit te gaan zoeken waarom die het niet doet , zonde van mijn tijd dus dan maar niet , ga niet voor een een werkje van 1 minuut eerst 3 uur zoeken waarom het niet werkt alhoewel dat tegenwoordig heel normaal gevonden wordt geloof ik

toevallig zitten we net vandaag in die situatie ,

2 1/2 jaar geleden nieuwe ASUS laptop gekocht bij computerwinkel hier in IJsselstein en alles er op laten installeren wat wij nodig hebben omdat ik dat zelf niet kan er daar ook helemaal geen zin in heb

was niet een hele dure laptop , geloof iets van 450 euro ofzo maar inmiddels is dus de accu al overleden en er zit een probleem in words waar de computerwinkel man zo geen antwoord op weet , als ik 1 A4 in scan zet die hem in words over 2 pagina,s , Regina wilde vandeweek de rekening van de dierenarts invoegen op de declaratie site van de verzekering en dan kan je gewoon nergens de factuur in words vinden en zo nog een paar wazige problemen

de man van de computerwinkel wist al te melden dat de nieuwe accu 117 euro ging kosten en dat hij nog niet wist wat het words probleem oplossen ging kosten en dat terwijl we het microsoft office pakket via hem betrekken ( betalen ieder jaar voor abonnement aan hem )

met ander woorden kunnen de kosten dus zo oplopen naar 250 euro voor een laptop die ik 2 1/2 jaar geleden gekocht heb voor 450  :shocked:
heb gezegd dat hij het kan bekijken en dat we wel een nieuwe kopen en dan dorst hij nog te zeggen dat hij ons dan wel in de winkel zag  :stupid

maar daar kopen we dus niks meer , heb al eerder gezeik met hem gehad nadat hij ons een wifi router adviseerde en verkocht voor dik 100 euro en het heel normaal vond dat dat ding met 2 jaar al overleden was  :shocked:

kom op man , ik heb ruim 20 jaar geleden een AEG pneumaat gekocht ( boormachine ) en heel veel gewerkt en geklust met die machine en doet het nog steeds probleemloos , als ik een gat wil ...............

maar hebben nu jong gebruikte HP computer gekocht van collega van Regina , die heeft 2 computerzaken gehad maar is nu buschauffeur omdat hij meer vrije tijd wilde toen de kleine geboren was , heeft nu in zijn schuur een computer gebeuren wat hij er bij doet ,

krijgen nu een ik geloof 2 jaar oude HP met nieuwe accu en harde schijf ofzo en ook met words en outlook met bedrijfslicentie ofzo dus hoeven we ook niet meer jaarlijks te betalen en die komt hij vanavond hier werkend en in orde maken verder

maar ik weet niet wat is tegenwoordig hoor , 2 jaar geleden koop ik een gebruikte electrische fiets bij de fietsenmaker hier voor Regina voor best veel geld , ik geloof 1700 euro , en ding zou 200% in orde zijn maar een jaar later bij de servicebeurt zou ineens de derraillieur of hoe je dat ook schrijft versleten zijn en dat ging ruim 300 euro kosten

toen ben ik echt PISSED geworden en heb die lul flink de waarheid gezegd omdat dat ook niet de eerste keer was dat er op een heel jonge fiets gekocht bij hem ineens een nieuwe derrailieur moet , is eigenlijk standaard bij hem bij de 2 de onderhoudsbeurt heb ik inmiddels het idee

ik vermoed dat ze aan een onderhoudsbeurt niet genoeg verdienen en dus maar wat er bij verzinnen ofzo , dat is ook met de Panda van mijn schoonzus , die heeft een type 169 en die ken ik uit ruime ervaring als probleemloos , beurtje per jaar en nooit geen gezeik mee , tenminste blijkbaar bij onze dealer  :popcorn: mijn schoonzus gaat naar een of ander autobedrijf hier in Ijsselstein en ieder jaar opnieuw met de APK een rekening van rond de 1000 euro  :shocked:

voor een Panda 169 ??? heb haar al 100 keer gezegd dat ze met haar Panda naar onze dealer moet gaan maar ze is nogal stront eigenwijs want onze dealer heeft haar ooit een auto verkocht , inmiddels al ruim 20 jaar geleden , die schade had gehad en dus laat je je ieder jaar opnieuw tillen door een of andere prutser in een veel te duur pand hier in IJsselstein  :pret

maar anyway , hoop dat ik morgen weer op de Guzzioot kan komen met de nieuwe computer want geloof dat ik mijn wachtwoord niet meer weet en ook niet op welk mailadres ik aangemeld sta maar mischien dat Koos me hier even mee kan helpen via het bij hem bekende mailadres  :huh:

we will see

Let the good times roll