Nieuws:

Na grote software upgrade gaat komende tijd nog wel e.e.a. wijzigen in de layout. Uw mening is meer dan welkom in het betreffende forumonderdeel  Forum perikelen. Verder staat alles wat op een laag pitje. de Surinaamse manier zeg maar, vanwege vakantie(weer)

Hoofdmenu

kabouter gezeik

Gestart door Edouard Bracame, maart, 21,2024, 10:08:46

Vorige topic - Volgende topic

Edouard Bracame

god zal me liefhebben zeg , op het kabouterforumpje hebben ze het alweer gepresteerd om 4 pagina,s vol te zeiken over de aankoop van een nieuwe helm  :shocked:

echt niet te filmen die lui zeg , je rijdt naar de motordealer waar je altijd komt en die gun je de aankoop van een helm omdat hij voor jou ook altijd klaar staat .............. toch ?

maar nee , we trekken de conclusie dat de helm door de dealer niet verkocht wordt voor de prijzen waar je hem voor op internet kan kopen  :stupid

nee dat klopt , die dealer heeft een duur pand te betalen , moet personeel betalen , moet er tijd in steken om jou te helpen en adviseren met je nieuwe helm en ook achteraf nog klaar staan als er problemen op treden

NEE de dealer kan geen helmen verkopen voor internet prijzen want dan kan hij zijn zaak wel gaan sluiten en zolang er kabouters rondlopen zoals op dat forumpje gaan ook steeds meer motorzaken dat doen  of zetten een streep onde Moto Guzzi en gaan Ducati of Triumph verkopen zoals eerder besproken hier , die klanten lopen niet te mekkeren over een paar tientjes meer voor een helm als je maar goed geholpen wordt
Let the good times roll

brevadaytona

Precies  , heb zelf ook bij Rockanje motors mijn helemen gekocht .

En vorige week mijn banden daar . Blijkt zelfs ongeveer  net zo duur of goedkoper dan via internet ,

illustrator

Banden kopen via internet en er daarna er mee naar een bandenhandel gaan om ze te laten monteren is ook zo sneu... :zwijg
Het leven wordt voorwaarts geleefd,
maar achterwaarts begrepen.

Edouard Bracame

hier bij Molenaar beginnen ze er al geen eens aan om elders gekochte banden te monteren , buiten dat je dan een dure monteur een poos aan het werk moet gaan zetten voor een zak drop en je die dure monteur met de huidige personeelskrapte liever voor je eigen klanten aan het werk zet heb je ook nog eens met bv een garantie kwestie van doen ,

stel eens dat er iets aan die elders gemonteerde banden mankeert , weet ik veel , breuk in de gordel of je gaat onderuit door een fout in de band of gewoon omdat die te oud is wat je nogal eens hoort bij internet banden , bij wie ga je dan zeiken ? bij de leverancier van de banden of bij de motorzaak die hem gemonteerd heeft ?

dat zijn dus 2 redenen waarom bv Arie Molenaar er niet aan begint , je moet een dure monteur voor een zak drop gaan laten werken plus het gezeik achteraf als er iets aan de band mankeert
Let the good times roll

Vitayalin

Citaat van: illustrator op maart, 21,2024, 11:52:10
Banden kopen via internet en er daarna er mee naar een bandenhandel gaan om ze te laten monteren is ook zo sneu... :zwijg

Dat heb ik ook regelmatig gedaan. Moest bij de bandenboer soms wekenlang wachten op de door mij gewenste band en toen maar besloten er steeds op voorraad te houden.
Maar ja toen reed ik ook nog veel meer en ook vakanties.
Tis overigens geen liefdeswerk oudpapier voor zo'n zaak want rekenen ze toch 15 tot 20 € voor.
Net als de bandenwissel voor zomer/winter is een leuke verdienste voor ze.

Helmen topic wel gezien maar niets van gelezen.
Je kunt het wel dromen die berichten.
Hoofdzaak is de pasvorm!!!
En dat mag nieuw best iets strakker zitten dan gelijk comfortabel.
Mooiste als dat lukt bij een degelijk merk maar dat telt niet voor ieder hoofd.
Via internet zoiets kopen is hooguit een optie als je weer precies dezelfde als de oude neemt.
Jouw helm kan prima bevallen maar zomaar aanraden aan anderen?
Net zoiets als je helm uitlenen, bewaar daar maar een oudere voor.
Door een andere hoofdvorm raak jij een stuk bescherming kwijt door de uitleen.

Edouard Bracame

CiteerTis overigens geen liefdeswerk oudpapier voor zo'n zaak want rekenen ze toch 15 tot 20 € voor.

per band ? dat is dan dus demonteren , monteren , uit balanceren en lood er op voor 15 of 20 euro en daar ben je dan een half uur mee bezig ofzo ?
weet niet wat het uurtarief is bij Arie maar ik geloof 70 euro , dat is dan niet echt geld verdienen he als je ook nog eens niks op die band pakt  :bonk

ik weet toevallig dat Arie er al geen eens meer aan begint omdat een maat van me zijn Honda bij Ten Kate in Nieuwleusen had gekocht , banden op internet gekocht en dan bij Arie gaan vragen of ze daar de banden er om willen leggen , nou niet dus en dat vond hij nog raar ook   :popcorn:

Let the good times roll

Vitayalin

Er zijn ook kabouters die 2e hands banden kopen en verkopen.
Leg die er maar eens om als motorzaak  :evil:

illustrator

Beetje triest als je daaraan begint.
Koop dan een gewone opoefiets...
Het leven wordt voorwaarts geleefd,
maar achterwaarts begrepen.

Edouard Bracame

als je wel wilt motorrijden , het geen geld mag kosten , je je zelf ook nog heel bijzonder vind en denkt dat je op een werkelijk uniek merk rijdt waar je geen 2de van tegen komt ( 3 in een uur op de dijk afgelopen week en dat op een maandag ) dan snap ik dat je alles doet om te blijven rijden , zelfs op 2de hands banden

en schreef het al eerder dat ik er bij stond dat Ted er een aan de telefoon had die zich eerst liet informeren over allerhande banden merken en prijzen en uiteindelijk vroeg of Ted geen 2de hands banden had
dat duurde en duurde zoals die kabouters vaak langdradig kunnen zijn en Natasja stond zich helemaal suf te ergeren dat Ted weer druk was met zo,n kabouter terwijl er klanten in de winkel stonden

heb diverse keren mee gemaakt dat Natasja gewoon tegen Ted zei als hij weer eens in een langdurig gesprek met een kabouter verwikkeld was " Ted klanten " en dat heeft ze me ook gewoon verteld dat ze zich daar groen en geel aan ergerde dat Ted die natuurlijk nogal een ouwehoer was gewoon uren aan het kleppen was met die kabouters terwijl er mensen in de winkel stonden die geholpen moesten worden

heb die verhouding bij Motortoer nooit begrepen ,  voor zover ik weet waren Ted en Natasja de eigenaar maar Natasja had duidelijk de broek aan en was ook getrouwd met de hoofdmonteur
Let the good times roll

TigerManZ

Hahahaha.... zo ken ik een verhaal van een kerel die hier bij diverse motorzaken een helm is gaan passen maar niet kocht.
Want dezelfde helm bleek in in de USA wat tientjes goedkoper, ondanks verzendkosten.
Het leuke was dat de douane (of welke instantie dat dan ook regelt) hij er uitgepikt werd en importheffingen moest betalen.
Je raad het al, daardoor was die "goedkope helm" ineens duurder dan hier in NL  :pret

Vond het wel sportief dat hij het deelde in die groep ook al wist hij dat hij uitgelachen ging worden en het nodige commentaar kon verwachten...

brevadaytona

Tja dat krijg je  , wanneer je voor een dupliek op de eerste rang wil zitten.

Daarom gewoon bandjes bij rockanje motors besteld en er om laten leggen , was uiteindelijk nog goedkoper uit ook

Bij hun

Edouard Bracame

op mijn Honda zat niet het originele stuur toen ik hem kocht en het originele stuur zat er ook niet bij ,

heb er bij Molenaar een origineel Honda stuur wat er op hoort op laten op laten zetten , koste een 600 euro maar achteraf ook blij dat ik er niet zelf aan begonnen ben ,

bleek dus dat degene die het accessoire stuur gemonteerd heeft er ook handvatverwarming op had gezet ( was denk ik door Goedhart weer verwijderd ) en daarvoor oa de harde kunststof hulzen onder de grepen af had gezaagd waardoor er niks meer goed op het stuur past en ook niet geborgd kon worden op de uitsperingen op het stuur , kosten liepen daardoor nogal op maar is door Arie ook 100 euro voor eigen rekening genomen en dat hadden ze uit zich zelf gedaan daar heb ik niet als een kabouter over lopen zeiken , ze hadden a 2 keer gebeld dat het duurder werd en ik reageerde allebei de keren van "oh is goed joh "en dan zijn ze al snel geneigd ook iets te doen als jij niet loopt te zeiken  :klap

dit was de Honda met het lage aftermarket stuur  :voila

Let the good times roll

Edouard Bracame

en hier met originele Honda stuur wat op de CB1100 hoort  :voila
Let the good times roll

Vitayalin

Zo te zien nu een klein stukje hoger maar kan veel uitmaken voor zitcomfort.
Dus de vraag is nu natuurlijk voelt het ook beter aan.
Zul je na echt wat langere rit pas goed kunnen ervaren.

Edouard Bracame

ik rijd alleen nog rond de kerk Koos , rondje paar uurtjes van een 80/90 km door midden vind ik mooi zat
te veel last van rug en knieeen als ik langer als een paar uurtjes op de motor zit dus een dag rijden doen we maar niet meer , dagjes rijden doen we lekker met de cabrio , stukken comfortabeler ( en gezelliger )

wat dat stuur betreft moge het bekend zijn dat ik niet van aftermarket en imitatie zooi op de motor ( en auto ) houd  , vond het ook niet mooi dat lage stuur , paste niet bij de motor en dus laten vervangen

had er ook absoluut een punt van gemaakt toen ik de motor kocht als ik het had geweten dat dat niet het originele stuur was maar ben niet zo heel erg thuis in de Honda wereld dus viel me later pas op dat het gemonteerde stuur niet het originele was

Let the good times roll